Hvis ja er der ikke andet at gøre en at fjerne det raske fra det døde område vel
2 koraller :
Beklager billede kvaliteten var lettest bare at bruge mobilen

Jeg har selv en Acropora (kunne også være valida) der gør det samme.ordy skrev:Hvis det AEFW
Er er det så ikke lidt mærkelig det kun har angrebet de 2 ens Acropora valida jeg har og ikke nogle af mindre andre ?
Eller er det ikke utænkeligt ?
Mine værdier har svinget lidt på det sidste har selv givet det skylden ?
Mvh Martin
Det har du ret i Pederpederrevnørd skrev:I dit tilfælde Erik, tror jeg oz det har været lyset(manglende)
Men i Martins tilfælde ser det hele meget usundt ud. Korallen er tydeligt døende - og svagt lysebrun i farven.
Om det er vandet, eller for meget P skal jeg ikke kunne sige herfra - det kan endda være mangelpå næring. Den samme lysebrune farve kommer nogle gange ved mangel på N.
Det kanydermere være noget helt tredie, eller en kombination.....
Mvh
Peder
Hej Erikcrazy seahorse skrev: Jeg har selv en Acropora (kunne også være valida) der gør det samme.
De begynder pludselig at blive hvide fra bunden af, men det stopper igen.
Jeg har en del forskellige Acroporaer, men det er også hos mig kun den der rammes. Jeg har prøvet at fragge den og det klarer den fint.
Jeg har en teori om, at lyset måske spiller ind da det typisk er områder (feks grene der peger nedaf) der rammes.
Jeg havde en meget stor en, der voksede ud fra en stor flad kompakt flade med mange grene og virkelig mange fine blå spidser.
Her blev pladen pludselig helt hvid og jeg skyndte mig at skære den i mindre stykker. Efter et par måneder i fragtanken, hvor de ingen tegn på noget hvidt havde, blev nogle af dem solgt videre.
Et par stykker har jeg dog stadig selv og de vokser fint videre og er på størrelse med en hånd idag. Der er intet hvidt på dem endnu.
Måske kan det være en del af deres naturlige vækstform, at de dør nede fra og dermed bliver en del af revets fundament. Men det er kun et gæt.
Erik
Helt enig med mads herStarF skrev:blot til info aefw har det med at angribe glat hudet acropora som det primære.. Så derfor er det ikke nødvendigvis underligt at det er 2 valia der har problemet.
Tester med Salifert og med mindre der er noget galt med sættet ligger min ca på 450Kasper j. skrev:Det ligner også det der ramte min grønne acro for 3 måneder siden, nemlig for lidt calsium i vandetHvad tester du med ? Jeg brugte tropic marin og jeg havde meget svært ved at aflæse sættet. Skiftede til salifert og målte min ca til 320. Efter mange vandskifte osv ligger min ca nu på 440 og min grønne acro vokser helt vildt.
Men prøv at teste din ca evt. med et andet testsæt eks. salifert. Det koster jo kun 50-60 kr.
Nope, det er kun første tegn. For høj P ER en koraldræberSchwensen skrev:Kan po4 være skyld i stn ? troede sådan set kun det ville sænke væksten og gøre korallerne brune ?