Har igennem længere tid haft problemer med denne alge, har intil videre gjort hvad jeg kunne for at fjerne dem manuelt, og giver op nu! - eller nej, skal have en hjælper af en eller anden art.
En fisk der tager dem ? Og som man kan købe herhjemme ? Eller en krabbe, syntes jeg læste noget om det en gang men er blevet væk for mig..
Grøn mithrax aka Emerald krabbe er ret effektive.
Jeg havde også lidt bobbel alger og købte sådan et par krabber for et par uger siden. Den ene var igang mindre end 2 sekunder efter den kom i akvariet: " onclick="window.open(this.href);return false;
(beklager den dårlige kvalitet, er skudt diagonalt igennem hele akvariet)
Nu er der ikke flere kugler tilbage i min balje
Desværre er krabberne ikke så nemme at få fat i. De kan dog sikkert bestilles hos de forhandlere som køber fra De Jong.
Senest rettet af PoulD tors 25. apr 2013 21:15, rettet i alt 3 gange.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.
Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie var dækket af de bobbelalger. Købte både Foxface og Emeraldkrabbe, og må sige at krabben har gjort det pisse godt. Har ikke set min Foxface tage dem, men det kan jo være at den har uden jeg har set det.
Jeg er også selv på udkig efter sådan en krabbe, men er der egentlig nogle forholdsregler angående sådan en fætter? Kræver den særligt meget plads, særligt foder eller andet?
Jeg har bestilt en mithrax krabbe hos Moby, som kører om en uges tid? Min krabbe er mere som en forebyggelse på bobbelalgerne, da jeg i mit tidligere akvarium var ret hårdt ramt, og det vil jeg ikke komme ud for igen.
er der nogle +/- ved krabben? har nemlig nogle få bobbel alger, de har dog ikke spredt sig (der er nogle på nogle sten jeg fik for næsten 2 måneder siden), men er bange for de lige pludselig vil
Jeg har haft en ekstrem epidemi i min tank af de boble alger.
Jeg købte en Naso L i god størrelse (15 cm) og den udryddede dem total på 2 dage. Min Naso L er desværre død nu.
Da den døde så begyndte de alger at komme tilbage stille og rolig. Har nu købt mig en Foxface (15 cm) og den har også taget dem. Vi snakker ekstrem effektiv udryddelse. Tror man skal op i en rimelig størrelse fisk, for at det vil lykkedes. Bare en teori jeg har.
Held og lykke.