Akvariet er et 112 l helglasakvarie, jeg har limet overløb i som kan indholde ca 20 l vand, i overløbet står en luftdreven Miniflotor 200, som trækkes af en ældre luftpumpe, mærke ukendt.
Ellers ligger der 2 Eheim 600 l/t powerheads i overløbet som har udstrømning fra hver side af overløbskammen. Den ene ligger selfølgelig i overløbet for at cirkulere vand, men den anden egentlig blev min løsning da jeg ikke kunne finde plads i akvariet.
I akvariet imellem stenopsætningen ligger også en Eheim 600 L/t powerhead, gemt, det vil sige akvariet får cirkuleret vandet ca 18 gange i timen, hvilket måske er i underkanten, men i første omgang nøjes jeg med det.
Armaturet er bare et plast armatur, som jeg har klistert, sådan noget spejl tape på indersiden, samt monteret 4 stk Interpet T5 Power Compact i 55 Watt i varianterne 2 stk Dayligth Blue 1 stk Blue Moon og 1 Stk triplus, det giver rigtig fint lys.
I akvariet er der ca 14 kg sten fra bali, Samme sten som fra sendingen der blev brugt til akvariet i storcenter nord i århus, samt 5-8 kg levende sand.
Akvariet er ophængt på vægen med nogle kraftige beslag, 3 stk der kan holde til 75 kg stykket, samt et stålrør til støtte.
Det var meningen at dette skulle være et lavbudget saltvandsakvarie.
Akvariet havde jeg selv. Tidligere ferskvandsakvarie, har i sin tid givet 200,- for det.
3 beslag med bolte 100,-
3 stk powerhead til 125,- stk
Skummer 250,-
luftpumpe kan vel fåes til en 50,-
2 stk Interpet T5 Power Compact 55 Watt Twin Starter til 400,- stykket
4 stk lysrør til 130,- stykket,
Kunne sagtens ha nøjes med 1 styk powecompact og 2 rør
Tjaa, hvis vi ligger lidt til for at dække det jeg har glemt at nævne render det ca op i 2500,- som kunne reduceres til 2000,- ved kun at købe 2 powercompact og 2 rør.
Indhold har ca kostet mig 1200,-
I alt ca 3700,-
Akvariet har nu kørt en uge, så den skal lige køre et par uger mere før jeg skal ofre flere penge på indhold som jeg glæder mig til

Skal nok se om jeg løbene kan opdatere med billeder
Mvh Erik