Da jeg på et tidspunkt i den nære fremtid skal have nogen koraller i mit akvarie, ville jeg lige høre om der var nogen der har erfaringer med sådan en her:
Zoanthus sp.
Niels C. Christensen
330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI
De findes i hundreder af flotte slags og ja det er en kanon begynder koral !
Og så er de til at betale sig fra !
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
De kaldes ofte knap-polypper på dansk, det skulle dog så vidt jeg ved ikke gøre at de ikke er koraller dog. De amerikanere har altid de flotteste farver på deres. Dem man ser her i landet er oftes bare grønne eller brune, men kan også have lidt orange eller andet.
Ja amerikanerne har de flotteste farver på stort set alt inden for vores hobby. men de har tilgæld også en tendens til at "misfarve" koralerne blot for at få en bestemt farve frem. Se blot på det øverste billed, de er lilla, men det er alt det andet også. Og hvem pokker har lilla lys over akvariet?? Jeg har aldrig set eller hørt om det før.
Jeg havde også regnet med at starte ud med sådan en.
Hvor meget lys kræver den ??
Kan jeg muligvis sætte den nær bunden, da jeg har 250 W HQI over baljen, og denne er 60 Cm høj.
Niels C. Christensen
330 L + 76 L sump/refugium, skimmerbeast 1200P, 2 x Tunze nano, 250 W Ufo Classic HQI
---) Mads-fisk Hvis man bliver trætte af dem, skal man bare købe sig en pudesøstjerne. Sådan én spiste en kæmpe sten fyldt med polypper i mit gamle hjørneakv *gg* og vel at mærke meget hurtigt.....
sflindt skrev:---) Mads-fisk Hvis man bliver trætte af dem, skal man bare købe sig en pudesøstjerne. Sådan én spiste en kæmpe sten fyldt med polypper i mit gamle hjørneakv *gg* og vel at mærke meget hurtigt.....
/S
Pudsersøstjerne? Hvad i alverden er det for en fyr?
sflindt skrev:---) Mads-fisk Hvis man bliver trætte af dem, skal man bare købe sig en pudesøstjerne. Sådan én spiste en kæmpe sten fyldt med polypper i mit gamle hjørneakv *gg* og vel at mærke meget hurtigt.....
/S
Mads: Du bør gå lidt mere i skole, så du også lærer at læse
Der står faktisk PUDESØSTJERNE
/S
Mads: Du bør gå lidt mere i skole, så du også lærer at læse
Der står faktisk PUDESØSTJERNE
Hvad er skolelærdom i forhold til egne erfaringer i det virkelige liv? Det ændrer stadig ikke på min uvidenhed omk. hvilket dyr, der er tale om
"Horned sea stars seem to be opportunistic carnivores; adults are known to predate on most sessile life forms including hard corals and sponges in aquariums"