Blanding af salt

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
macc
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
12
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2013

Blanding af salt

Indlæg af macc »

Hej hjemme i stuerne :-)

Jeg har et 360 liters akvarium jeg har fyldt op med osmosevand igår... Vandet er ca 29 grader
Hvordan blander jeg salten på den rigtige måde.. Skal jeg tilsætte det i små dossere af gangen, eller skal jeg hælde ca de 10-11 kg i på ?

-ved godt det ville ha været et plus at blande det i dunke, men havde ikke muligheden for det desværre :-( men jeg vil heller ikke have et vidt lag liggende på bunden eller ruderne
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Re: Blanding af salt

Indlæg af MoG »

Da jeg fyldte mit, da blandede jeg ca 90 liter ad gangen i sumpen.. Selvom dit system er fyldt op, så kan du jo bare tilsætte salt i sumpen! Sluk returen, hæld noget salt i ad gangen smid en cirkulations pumpe i. Når saltet er opløst , tænder du returen, og vupti! Så gør du det samme igen til rette Salinitet ..
Senest rettet af MoG man 20. maj 2013 21:38, rettet i alt 1 gang.
Morten
Brugeravatar
Ryom
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 8550 Ryomgård
Geografisk sted: 8550 Ryomgaard

Indlæg af Ryom »

Hvis du har brugt osmose vand burde der vel ikke komme nogen kalk hinde? Bare hæld 80% af saltmængden i og lad det blive opløst. Så kan du måle og justere ind til den korrekte koncentration
macc
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
12
Postnummer: 2500 Valby
Saltvand siden?: 2013

Indlæg af macc »

Jeg har ikke fyldt sumpen op endnu da jeg lige skal have ordnet de sidste ting der nede..

Hvis hev smider 70-80 % af de i med det samme, så går der vel nok lige nogle dage indtil saltet er opløst helt og klumperne er væk... Så vil vandet vel blive klart efter nogle dage ?
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"