mikkeljacobsen89 skrev:Det er mig han har fået den af, og der er stadig en smule væv tilbage på den. Det er lykkedes for mig nogle gange, så tænkte det kunne prøves af.
Ellers må den jo bare i kummen.
Nåh, så er det vel ok at give den en chance

(Man skal bare gøre sig klart at den er med til at belaste systemet hvis den sidste del dør).
Men jeg synes nu sjældent at det lykkes med Lps af den slags (Scolymia, Cynarina osv). Det er jo kun én stor polyp.
Man ser jo ikke, så vidt jeg ved, en Euphyllia med en skade i den enkelte polyp, at denne polyp kommer sig. Resten af kolonien kan godt klare sig.
Jeg har haft flere Catalaphyllia, hvor vævet har løsnet sig fra skelettet der døde, selvom jeg fik at vide at de godt kunne regenerere.
I de tilfælde hvor det sker, tror jeg der har været tale om mere end én polyp som er sammenvoksede. Men det er kun min teori.
Acropora og andre sps kan derimod godt vokse videre, hvis der er sundt væv tilbage.
Jeg er ikke så skarp på Fungia (jeg kan ikke holde dem), så jeg ved hvad der er op og ned.
Synes dog at dem jeg har haft var højest ind mod midten på oversiden. Men det må nogle af Lps folkene her vide.
Jeg vil lige indskyde, at grunden til at jeg skrev det med "at forhandleren havde taget dig i r.... var, at jeg selv som helt ny og uerfaren købte en koral, der var helt hvid.
Jeg syntes at det var et kup. Jeg mente det var sjældent man så en helt hvid koral
Det skal lige siges, at jeg ikke blev modsagt i forretningen da jeg nævnte det. Men det var måske ment som en lærestreg. Har ihvert fald aldrig købt en hvid koral siden
Erik
Erik