Hvem har erfaring med Maxspect Mazzara (P)?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
Flemming
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions: 0
20
Postnummer: 4320 Lejre
Saltvand siden?: 2000
Geografisk sted: Lejre/ Sjælland

Hvem har erfaring med Maxspect Mazzara (P)?

Indlæg af Flemming »

Er der nogen der har lyst til at dele deres erfaring med mig om disse lamper. Jeg overvejer kraftigt at skaffe mig 4-6 stykker, men inden vil jeg gerne høre til koralvækst, koralfarvning etc.
Er der evt. nogen der vil vise mig deres irl?

:beer:
Flemming
Hilsen
Flemming
Marco R
Rev haj
Rev haj
Reactions: 22
16
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fredericia

Re: Hvem har erfaring med Maxspect Mazzara (P)?

Indlæg af Marco R »

Flemming skrev:Er der nogen der har lyst til at dele deres erfaring med mig om disse lamper. Jeg overvejer kraftigt at skaffe mig 4-6 stykker, men inden vil jeg gerne høre til koralvækst, koralfarvning etc.
Er der evt. nogen der vil vise mig deres irl?

:beer:
Flemming
Hej Flemming,

Jeg ved, at Kenneth har, og er rigtig glad for sine: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=51458" onclick="window.open(this.href);return false; :happy:
[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Brugeravatar
Flemming
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
20

Indlæg af Flemming »

Hej Marco,
Tak for hintet.
Jeg håber han vil skrive lidt om lamperne til mig, for der står ikke så meget om dem i hans tråd.
Hilsen
Flemming
Marco R
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Marco R »

Flemming skrev:Hej Marco,
Tak for hintet.
Jeg håber han vil skrive lidt om lamperne til mig, for der står ikke så meget om dem i hans tråd.
Var så lidt, og det er jeg helt 100 på, at han vil, og han har også lavet en produktgennemgang, her: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=9&t=51426" onclick="window.open(this.href);return false; :y
Marco R[/center]
Brugeravatar
Flemming
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
20

Indlæg af Flemming »

Marco R skrev:
Tak for hintet.
Var så lidt, og det er jeg helt 100 på, at han vil, og han har også lavet en produktgennemgang, her: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=9&t=51426" onclick="window.open(this.href);return false; :y
Sikke en fantastisk flot gennemgang han har lavet. :GO
Nu mangler jeg bare at se/høre om koralvækst og farver. For jeg vil have det bedste til koralvækst og farver på 30-50 cm dybde i min kommende fragtank.
Senest rettet af Flemming fre 17. maj 2013 14:14, rettet i alt 1 gang.
Hilsen
Flemming
Marco R
Rev haj
Rev haj
16

Indlæg af Marco R »

Flemming skrev:
Marco R skrev:
Tak for hintet.
Nu mangler jeg bare at se/høre om koralvækst og farver. For jeg vil have det bedste til koralvækst og farver.
Ja det er det nemlig :y

Jamen du kan jo gå ind på hans akvarietråd i hans signatur :happy:
Marco R[/center]
Brugeravatar
Flemming
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
20

Indlæg af Flemming »

Marco R skrev:
Flemming skrev:
Marco R skrev:
Tak for hintet.
Nu mangler jeg bare at se/høre om koralvækst og farver. For jeg vil have det bedste til koralvækst og farver.
Ja det er det nemlig :y

Jamen du kan jo gå ind på hans akvarietråd i hans signatur :happy:
Jeg synes ikke rigtig jeg får en fornemmelse af farve på korallerne i tråden. Digitalbilleder og LED arbejder ikke helt sammen er min erfaring.
Hilsen
Flemming
Brugeravatar
palamo123
Rev haj
Rev haj
19
Postnummer: 9500 Hobro
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Hobro

Indlæg af palamo123 »

Hej Flemming.

Så må jeg hellere komme på banen.

Jeg har efterhånden haft lampen siden april sidste år. Jeg var meget i tvivl, da jeg købte dem da næsten alle røg på radionlampen fra ecotech, som forøvrigt også er en fremragende lampe. Der var ingen erfaring i DK - men jeg satsede og det er jeg glad for.
Grunden til jeg tog lamperne var, at jeg fik en helt fantastisk pris på lampen + jeg synes der var nogle spændende muligheder med lampen. Derudover kan jeg godt li man kan styre alle settings på den wireless controller og ikke skal have en computer koblet på.
Eneste fejl jeg har haft, men som ikke har givet mig problemer er selve kugleleddet som lampen hænger i. De var på nogle af de første lamper der kom ganske enkelt af for ringe kvalitet. Dette skulle dog være udbedret. Jeg har også udskiftet til de nye på garanti.
Lampen har en masse settings, som man skal tage sig tiden til at sætte sig ind i. Nogle har givet den kritik for at være indviklet - dog er jeg uenig i denne påstand og mener det er mangel på tålmodighed/læse manualen grundigt.
Vejrfunktionen er ret god og ikke overdrevet - jeg bruger den rent faktisk.

Nu til lyset. Nu ved jeg ikke om du har set nogle af mine seneste videoer - men lyset er virkelig lækkert/afbalanceret og med den rette intensitet.
Nu har jeg set de nye razor lamper live og synes P serien giver visuelt et bedre lys - mere hen ad HQI(Men det er min rene visielle vurdering :-) )
Jeg har både LPS, SPS alle steder i akvariet. Især mine acropora har taget rigtig godt imod lyset.
Jeg har tridacna muslinger til at stå på bunden i fuld farve. Lamperne hænger 25 cm over vandet, så muslinger står på bunden = altså 80 cm under lyset.

Mht væksten er der fuld skrald på. Hvis folk ikke kan få skidtet til at gro under disse lamper er det vandet der er noget ivejen med!
Min bobbelkoral har bl.a. fordoblet sin størrelse

Jeg siger ikke du skal købe lamperne, men jeg er rigtig glad for mine. Men LED lamper er jo religion. Igår kom jeg faktisk til at tænke på om LED lamper ikke kan blive for kraftige og brænde vores koraller? Det tror jeg og det kan give udfordringer når man introducere nye koraller, hvis man ikke er forsigtig.

Men du skyder bare spørgsmål afsted til mig Flemming. Vil meget gerne dele min sparsomme viden med en erfaren mand som dig :-)

God pinse.
Mvh

Kenneth

308 liters design
Følg min Youtube kanal her.:
http://www.youtube.com/channel/UCW6geBexL2S0rCtAGekNnqw
Brugeravatar
Flemming
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
20

Indlæg af Flemming »

Hej Kenneth,
Du skal have mange tak for både denne skriv, men også for din fine beskrivelse jeg læste i en af dine tråde.
Jeg er kun blevet omend endnu mere hooked på disse lamper efter din beskrivelse.
Nu må jeg se hvor det bedst kan svare sig at købe disse.
Jeg takker og ønsker en god Pinse :-)
Hilsen Flemming
Hilsen
Flemming
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions: 43
19
Postnummer: Ikke angivet
Geografisk sted: 6950

Indlæg af Jerslev »

Jeg vil på det bestemteste fraråde dig at investere i dem. Har ikke haft andet end bøvl med monteringsanordningerne, der slet ikke fungerer. Og programmeringen er nærmest umulig at finde ud af for mig -så jeg har opgivet at benytte monteringskittene samt at bruge kontrolleren.
Omkring lyset kan jeg ikke sige så meget, da jeg kom fra 2 x 250 w hqi over 250 liter, men jeg har da fin fin vækst. Synes måske ikke, de spreder så meget selvom, jeg har de brede linser på. Dvs 50 cm bredt akvarium er lige det bredeste, de kan dække over
Øvrige detaljer over pb
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
20
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Indlæg af hellfish »

Øvrige detaljer over pb? Må vi andre ikke høre dem? Tror der er mange af os med på en lytter i tråden
Brugeravatar
Flemming
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
20

Indlæg af Flemming »

Tak for input Jerslev.
Jeg har godt hørt det med ophængningen kunne være problem. Men har hørt det kun var på første generation. Kan du bekræfte dine er af de første de producerede?
Jeg læser du egentlig er fint tilfreds med koralvækst og koralfarverne fra disse lamper og at det handler primært om ophæng og programmering du har anke for?
Hilsen
Flemming
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"