jeg bruger som sagt
balling lite, der opløses henholdsvis 2 kg calcium chloride dihydrate, 2 kg magnesium chloride hexahydrate og 500 gram sodium bicarbonate i hver 5 liter ro vand. jeg har 600 liter vand, jeg skal tilsætte ca 60 ml Kh (sodium bicarbonate opløsning) for at hæve den med 0,3. for at buffe mine værdier op til henholdsvis ca - 450, Kh . 8,5 og mg - 1250 har jeg tilsat kh kh og ca flere gange dagligt, mg driller lidt, men det kommer.
Kh har jeg tilført 10-20 ml, ventet en time, målt og så igen tilsat, sådan gjorde jeg med kh og ca i 3 dage for at buffe dem op, det var lidt stramt i starten, men super nemt nu syntes jeg.
nu måler jeg alle værdier på samme tidspunkt hver aften og kan så regne forbruget ud, modtog en dosserings maskine igår, så den sætter jeg så til at tilføre de udregnede forbrugte ml over flere gange på forskellige tidspunkter pr dag, og tjek måler løbende forbruget.
Jeg valgte den "nye" (fra 2011)
balling Lite da det som du kan se, er meget koncentreret, der skal ikke bruges mineral salt, og det er super nemt at regne dit forbrug ud. og så er det bare de tre ting + lidt sporeelmenter der tilsættes i hver dunk.
det er alt jeg kan hjælpe dig, har som sagt kun kørt med det i knap en uge nu, og alt ligger dejlig stabilt, på nær mg, men den vidste jeg ville drille lidt mht at buffe op
Link til
balling lite opskrift, brug osv.
http://static.faunamarin.de/manuals/man ... de_eng.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;