Po4 testsæt. Pengene værd?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Brugeravatar
MarkBruhn
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions: 0
12
Postnummer: 6541 Bevtoft
Saltvand siden?: 2012

Po4 testsæt. Pengene værd?

Indlæg af MarkBruhn »

Hej jeg skal til at investere i en reactor så jeg kan køre noget rowaphos.
Vil i den forbindelse samtidig købe et Po4 testsæt som er præcis, så jeg kan følge med i udviklingen med reactor.

Er dette pengene værd? http://www.reeffarmer.dk/tilsaetninger/ ... 4test.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Venlig hilsen Mark :)
Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions: 361
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Po4 testsæt. Pengene værd?

Indlæg af crazy seahorse »

Er det ikke Rowa´s Po4 test?
Det ligner i hvert fald på udseendet. Synes også at have hørt at DD og Rowa begge bliver lavet af Merck.
Men de skulle være ret ens og Rowa fungerer udmærket.
Prisen ligger på det samme sådan cirka.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions: 17
13
Postnummer: 2640 Hedehusene

Indlæg af PoulD »

Jeg ville for en sikkerheds skyld lige checke med Troels, at det rent faktisk er det afbillede testsæt han sælger (og hvis det er, at det så ikke er over udløbdatoen).
Jeg mener at have læst, at D-D i 2010/2011 stoppede samarbejdet med Merck, og det nu skulle være et helt andet sæt D-D sælger (som vist ikke er så præcist).
D-D har også selv mærket det afbillede testsæt som discontinued her: http://www.theaquariumsolution.com/high ... e-test-kit" onclick="window.open(this.href);return false;
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
13

Indlæg af PoulD »

Det er mit indtryk, at mange er meget interesseret i det afbillede testsæt, idet man jo ikke kan købe Rowa's test for tiden. Jeg synes derfor lige jeg vil fortælle, at Troels/ Reeffarmer har oplyst mig, at det er DeJong som leverer deres testsæt. Jeg checkede derpå DeJongs hjemmeside og DeJong viser præcis samme billede som på reeffarmer.dk

Jeg har så efterfølgende forespurgt hos DeJong om det nu også er det afbillede testsæt (Merck) som de leverer. Thomas fra DeJong har her til aften skrevet og beklaget, at billedet på deres web side er en fejl. Det er ikke det afbillede test sæt de leverer. Det sæt som DeJong leverer er ikke produceret af Merck, men er dette H2Ocean testsæt:
H2Ocean%20PO4%20test.jpg
H2Ocean%20PO4%20test.jpg (15.59 KiB) Vist 689 gange
Fejlen skyldes, at DeJong for flere år siden solgte det afbillede Merck testsæt. DeJong vil naturligvis ændre billedet, så det svarer overens med den vare de faktisk leverer.

På sin vis ærgerligt, men på den anden side nok som forventet.

// Poul
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
MarkBruhn
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
12
Postnummer: 6541 Bevtoft

Indlæg af MarkBruhn »

Super du har tjekket op på det Poul. Står nemlig og mangler et præcis testsæt.
Har snakket med Carsten fra decocean, som fortalte at han måske kan hjælpe om en 14 dages tid.
Venlig hilsen Mark :)
Se min rumdeler på: http://saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=95&t=65170" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions: 18
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

Personlgt måler jegikke for po4, men er vel oz rimelig erfaren - jeg ser om der er alger eller ej.

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
nbd
Rev haj
Rev haj
Reactions: 47
18
Postnummer: 6000 Kolding
Saltvand siden?: 1988
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af nbd »

pederrevnørd skrev:Personlgt måler jegikke for po4, men er vel oz rimelig erfaren - jeg ser om der er alger eller ej.

Mvh
Peder
Enig med Peder :y Jeg tester aldrig men nøjes med at kikke efter tegn på næring (dvs. efter alger). Og hvis der er begyndende tegn på alger, skifter jeg RowaPhos og ZeoVit
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions: 18
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Indlæg af pederrevnørd »

nbd skrev:
pederrevnørd skrev:Personlgt måler jegikke for po4, men er vel oz rimelig erfaren - jeg ser om der er alger eller ej.

Mvh
Peder
Enig med Peder :y Jeg tester aldrig men nøjes med at kikke efter tegn på næring (dvs. efter alger). Og hvis der er begyndende tegn på alger, skifter jeg RowaPhos og ZeoVit
Dejligt når en dygtigt akvarist er enig med en :y
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
13

Indlæg af PoulD »

Mvh
Peder
Hvad skal vi også med blodprøver, med lidt erfaring kan man vel for pokker se om folk har fremskreden skrumpelever, ved at se om der er gult i den hvide del af øjnene :T

Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions: 361
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

PoulD skrev:

Mvh
Peder
Hvad skal vi også med blodprøver, med lidt erfaring kan man vel for pokker se om folk har fremskreden skrumpelever, ved at se om der er gult i den hvide del af øjnene :T
Lidt som politiet slet ikke behøver den ballon, man kan da se at manden sagtens kan køre. Der er jo ingen buler i bilen - endnu :K .

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Thue
Rev haj
Rev haj
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Indlæg af Thue »

crazy seahorse skrev:
PoulD skrev:

Mvh
Peder
Lidt som politiet slet ikke behøver den ballon, man kan da se at manden sagtens kan køre. Der er jo ingen buler i bilen - endnu :K .

Erik
Hvis vi dog bare havde sådanne et par personer som jer inde i folketinget ville danmark sparre rigtig mange penge på udstyr :T

At måle for po4 er i mine øjne kun for og få tiden til og gå, selv om der er alger i akvarie kan testsæt sagtens vise meget lavt da alger bare optager po4 så vi har svært ved og måle den korrekt. Og er man glad for fisk samt de får godt med mad kommer man alligevel ikke uden om og køre med po4 medie.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"