Ecotech coral glue
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Ecotech coral glue
Hej
Jeg er nu så småt gået igang med at opbygge stensætningen til den nye balje.
Til at lime stenene sammen bruger jeg ecotech coral glue. På pakken står der at det binder på 10 sekunder og hærder på 5 minutter.
Men her binder det altså først efter minimum 1 time. Og er først hærdet dagen efter.
Er det også i andres oplevelse, eller gør jeg noget forkert?. Stenene er helt tørre
Jeg er nu så småt gået igang med at opbygge stensætningen til den nye balje.
Til at lime stenene sammen bruger jeg ecotech coral glue. På pakken står der at det binder på 10 sekunder og hærder på 5 minutter.
Men her binder det altså først efter minimum 1 time. Og er først hærdet dagen efter.
Er det også i andres oplevelse, eller gør jeg noget forkert?. Stenene er helt tørre
- Bergenser
- Kejser fisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 3450 Allerød
- Saltvand siden?: 2009
Re: Ecotech coral glue
Det var godt nok en dyr måde at sætte sten sammen på, hvorfor ikke PU lim?
- kodyl
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8200 Århus N
- Saltvand siden?: 2017
Jeg limede også mine sten sammen med cyanoacrylat. Fandt ud af at hvis, man knuste nogle stenrester til meget fint pulver, og dryssede det oven på limningen. Så hærdede det meget meget hurtigere.
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Takkerkodyl skrev:Jeg limede også mine sten sammen med cyanoacrylat. Fandt ud af at hvis, man knuste nogle stenrester til meget fint pulver, og dryssede det oven på limningen. Så hærdede det meget meget hurtigere.
Det må prøves
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Endte med at bruge noget knust LS (2 -4mm) og lægge dem ind i limen rundt om samlingen. Det virker super godt. Og jeg tror også samlingen bliver mere stiv og stærk af det.Ryom skrev:Takkerkodyl skrev:Jeg limede også mine sten sammen med cyanoacrylat. Fandt ud af at hvis, man knuste nogle stenrester til meget fint pulver, og dryssede det oven på limningen. Så hærdede det meget meget hurtigere.
Det må prøves
- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Jeg ville under ingen omstændigheder bruge Ecotech lim til at samle stensætning med!
Nu har jeg været igennem 4 flasker af det - og stor fan! Men til frags!
Det er simpelthen for nemt at skille ad igen for at lave stensætning af det - jeg ville ikke turde!
Det er simpelthen for nemt at skille ad igen for at lave stensætning af det - jeg ville ikke turde!
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Jeg synes nu ellers det holder rimeligt godt. Men ellers må det have lidt PU lim også.
Tak for input
Tak for input
- kodyl
- Naso kirurg
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8200 Århus N
- Saltvand siden?: 2017
Er glad for at du selv er tilfreds med det og du kunne bruge mit råd. Men du havde nu fået et meget bedre resultat af at bruge fint pulver. Der kan man lave det så man slet ikke kan se at der er limet. Limningen hærder hurtigt og det får samme farve som de sten man limer. Har man porøse sten kræver det ikke megen kraft at knuse dem helt.Ryom skrev:Endte med at bruge noget knust LS (2 -4mm) og lægge dem ind i limen rundt om samlingen. Det virker super godt. Og jeg tror også samlingen bliver mere stiv og stærk af det.
Cyanoacrylat er en sindsyg stærk lim der ved bare få dråber nærmest kan løfte flere tons hvis det er limet rigtigt. Der er kæmpe forskel på om stenen man limer er våd eller tør. Når man limer noget fugtigt kan overfladen af limen slet ikke trænge ned i alle afkroge og man får en dårlig limning.Bingocaller skrev:Jeg ville under ingen omstændigheder bruge Ecotech lim til at samle stensætning med!
-
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 7000 Fredericia
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Fredericia
Jeg har brugt dette: http://kortlink.dk/deepoceanshop/adde" onclick="window.open(this.href);return false;, og det er super godt og nemt at bruge, plus at man får en naturlig limning, som hurtigt ikke kan sesRyom skrev:Jeg synes nu ellers det holder rimeligt godt. Men ellers må det have lidt PU lim også.
Tak for input

[center]Med venlige hilsner
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
Marco R[/center]
[center]Link til mit nye 312 liters akvarie[/center]
[center]Link til mit gamle 200 liters akvarie[/center]
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
Jeg har nu "lånt" konens morter. Og lavet noget sten pulver. Og må sige at det altså virker. Limen tørrer meget hurtigt. Og samlingen er nærmest umulig at få øje på når det overskydende sten mel et pustet væk.kodyl skrev:Er glad for at du selv er tilfreds med det og du kunne bruge mit råd. Men du havde nu fået et meget bedre resultat af at bruge fint pulver. Der kan man lave det så man slet ikke kan se at der er limet. Limningen hærder hurtigt og det får samme farve som de sten man limer. Har man porøse sten kræver det ikke megen kraft at knuse dem helt.Ryom skrev:Endte med at bruge noget knust LS (2 -4mm) og lægge dem ind i limen rundt om samlingen. Det virker super godt. Og jeg tror også samlingen bliver mere stiv og stærk af det.
Cyanoacrylat er en sindsyg stærk lim der ved bare få dråber nærmest kan løfte flere tons hvis det er limet rigtigt. Der er kæmpe forskel på om stenen man limer er våd eller tør. Når man limer noget fugtigt kan overfladen af limen slet ikke trænge ned i alle afkroge og man får en dårlig limning.Bingocaller skrev:Jeg ville under ingen omstændigheder bruge Ecotech lim til at samle stensætning med!
Mange tak