Opstarts bakterier
- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Opstarts bakterier
Jeg skal bruge nogle bakterier til opstart af akvariet.
Kender Dr. Tims, men hvilke andre findes der.
Og gerne nogle som er billigere end Dr Tims.
Kender Dr. Tims, men hvilke andre findes der.
Og gerne nogle som er billigere end Dr Tims.
- Flemming
- Picasso aftrækker
- Reactions: 0
- 20
- Postnummer: 4320 Lejre
- Saltvand siden?: 2000
- Geografisk sted: Lejre/ Sjælland
Re: Opstarts bakterier
Hej Carsten,
Du kan få modnet vand af mig næste gang jeg skifter 300 liter.
Jeg tror det er ligeså godt som diverse biobakterier man tilsætter.
Du kan få modnet vand af mig næste gang jeg skifter 300 liter.
Jeg tror det er ligeså godt som diverse biobakterier man tilsætter.
Hilsen
Flemming
Flemming
- Stefan
- Rev haj
- Reactions: 48
- 19
- Postnummer: 2750 Ballerup
- Saltvand siden?: 2007
- Kontakt:
Microbacter 7
Zeobak
Prodibio BioDigest
Har dog ikke lige sammenlignet med prisen på Dr. Tims - og kender ikke prisniveauet.
*edit: Ved ikke hvorfor Prodibio automatisk linker til Decocean?
Zeobak
Prodibio BioDigest
Har dog ikke lige sammenlignet med prisen på Dr. Tims - og kender ikke prisniveauet.
*edit: Ved ikke hvorfor Prodibio automatisk linker til Decocean?
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions: 361
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Altså jeg har også revkeramik i, men jeg podede med nogle få levende sten.
Der kommer selvfølgelig noget uønsket med over, men der kommer også en gavnlig bakteriefauna der er igang.
Hos mig gav det ikke anledning til problemer af nogen art.
De levende sten kan så fjernes igen når de har tjent deres formål, så man bevarer den oprindelige idé med udelukkende søjler eller hvad man nu foretrækker.
Erik
Der kommer selvfølgelig noget uønsket med over, men der kommer også en gavnlig bakteriefauna der er igang.
Hos mig gav det ikke anledning til problemer af nogen art.
De levende sten kan så fjernes igen når de har tjent deres formål, så man bevarer den oprindelige idé med udelukkende søjler eller hvad man nu foretrækker.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- Carsten
- Rev haj
- 21
Sagen er at jeg har noget der ligner 60-80 kilo levende sten liggende i sumpene, så i princippet burde det være nok til at pode stenene med bakterier.
Men om det så også er det i virkelighedens verden har jeg ikke nogen ide om.
Jeg fandt selv Faunamarins Bakto Blend, men der er ingen oplysninger overhovedet om dosering.
http://www.aquafair.de/product_info.php ... 29hdb464je" onclick="window.open(this.href);return false;
Grunden til at jeg startede op med døde sten, var den simple, at der ingen brugte levende sten var til salg da jeg skulle bruge dem.
Men om det så også er det i virkelighedens verden har jeg ikke nogen ide om.
Jeg fandt selv Faunamarins Bakto Blend, men der er ingen oplysninger overhovedet om dosering.
http://www.aquafair.de/product_info.php ... 29hdb464je" onclick="window.open(this.href);return false;
Grunden til at jeg startede op med døde sten, var den simple, at der ingen brugte levende sten var til salg da jeg skulle bruge dem.
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions: 361
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Ud fra det jeg har fået oplyst, så skal de levende sten helst røre ved de døde sten for at virke podende.
I sumpen virker de jo som et biologisk filter, men spørgsmålet er om de "smitter" de døde sten med bakterier.
Jeg er lidt usikker på det og det er kun et indput, men det er ud fra hvad jeg fik fortalt.''
Der kom kun en 5 - 6 stykker i mit og de forbinder søjlerne dvs de rører ved dem rent fysisk
Erik
I sumpen virker de jo som et biologisk filter, men spørgsmålet er om de "smitter" de døde sten med bakterier.
Jeg er lidt usikker på det og det er kun et indput, men det er ud fra hvad jeg fik fortalt.''
Der kom kun en 5 - 6 stykker i mit og de forbinder søjlerne dvs de rører ved dem rent fysisk
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
- Carsten
- Rev haj
- 21
Da jeg havde smidt de døde sten i akvariet, blev de podet med en omgang Dr. Tims, og jeg fik sat nogle af stenene fra sumpen op i akvariet, så kontakten fra levende til døde sten har været der.crazy seahorse skrev:Ud fra det jeg har fået oplyst, så skal de levende sten helst røre ved de døde sten for at virke podende.
Der kom kun en 5 - 6 stykker i mit og de forbinder søjlerne dvs de røre ved dem rent fysisk
Erik
Har lige fået svar angående FaunaMarins bakto blend. 1-3 dag 10ml pr. 100 liter derefter 5 ml pr. 100 liter en gang om ugen.
Prøver det! De er markant billigere end Dr. Tims
- Ryom
- Rev haj
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Så vil vi meget gerne have en tilbagemelding med dine erfarringer hehe
Skal selv have podet mine døde sten indenfor den næste halvanden måned.
Skal selv have podet mine døde sten indenfor den næste halvanden måned.
-
- Copepod
- 15
- Postnummer: 8381 Tilst
- Saltvand siden?: 2010
hej carsten dem her dur http://www.meerwasser-aquaristik.de/onl ... -9234.html" onclick="window.open(this.href);return false; mvh erik
- nbd
- Rev haj
- Reactions: 47
- 18
- Postnummer: 6000 Kolding
- Saltvand siden?: 1988
- Geografisk sted: Kolding
Carsten, du skal ikke bruge penge på bakterier. Få vand, sand eller en levende sten fra en akvarist - så skal du nok få bakterier.
Noget andet er at du vil mangle pods og andet småt liv. Dette kræver podning med LS.
Noget andet er at du vil mangle pods og andet småt liv. Dette kræver podning med LS.
- Carsten
- Rev haj
- 21
Jeg har det hele både masser af levende sten, sand og vand. Og ved godt at det hele nok skal komme, men vil booste det lidt.nbd skrev:Carsten, du skal ikke bruge penge på bakterier. Få vand, sand eller en levende sten fra en akvarist - så skal du nok få bakterier.
Pods er bestilt i større mængder.
- Carsten
- Rev haj
- 21
Hyldager skrev:Hvilke pods har du bestilt og hvor fra? Vil selv have bestilt nogen til mit.
Jeg har bestilt hele 3 forskelige arter, men selvom tyskerene er kendte for at være effektive, så hænger ham her lidt i bremsen.
http://www.hippozoo.de/online-shop/zooplankton/" onclick="window.open(this.href);return false;
Har bestilt og betalt, men da jeg ikke kan sætte fragt til Dk, mangler der lidt penge. Jeg måtte rykke ham igår, men har stadig ikke hørt mere.
-
- Naso kirurg
- 17
- Postnummer: 2100 København Ø
- Saltvand siden?: 2009
Tak for linket. Men det lyder da ikke betrykkende at han ikke får sendt. Vil lige afvente inden jeg bestiller. Undskyld den lille afvej i tråden. 

- Carsten
- Rev haj
- 21
Hyldager skrev:Tak for linket. Men det lyder da ikke betrykkende at han ikke får sendt. Vil lige afvente inden jeg bestiller. Undskyld den lille afvej i tråden.
Har været i kontakt med ham idag.
Jeg ville også selv vente med en evt. bestilling, til jeg hørte resultatet, af bestillingen