Akvastabil Mark II saltvandsmodel

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Jacob Rungsted
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
12
Postnummer: 9210 Aalborg SØ
Saltvand siden?: 2013

Akvastabil Mark II saltvandsmodel

Indlæg af Jacob Rungsted »

Jeg går og over vejer at starte sådan et op, men kan man kun få det med overløbet monteret lidt til venstre for midten?

Hvad gør jeg med lyset? Er 2*39 watt nok over tanken eller skal jeg købe et parabolsæt mere og sætte ind så det bliver 4*39 watt? Men så bliver det da næsten ikke til at komme ned når man åbner låget.
Er der andre løsninger fx. LED lamper man kan bygge ind i amaturet?

Hilsen
Jacob
Brugeravatar
Hartz
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
12
Postnummer: 8600 Silkeborg

Re: Akvastabil Mark II saltvandsmodel

Indlæg af Hartz »

Jeg har også været ude og kigge på Mark 2 modellerne og ja det ser ud til at det er en standard placering som de bruger.
Derudover kom jeg frem til, at det ikke kan betale sig at købe saltvandsmodellen. For det første er der kun to rørgennemføringer, altså ikke noget sikkerhedsrør. Og så synes jeg de ca. 2000kr ekstra de koster, er for meget for et overløb.
Det samme gælder for skabene, hvor de tager 7-900kr for at have boret nogle huller.
Nu med Akvastabil Mk. II Marine 360L, udstyret med Pacific Sun Metis Hyperion R2, Maxspect Gyre XF150, Skimz Monzter SM163 DC.
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=63940
Brugeravatar
Rico1987
Rev hummer
Rev hummer
Reactions:
12
Postnummer: 5400 Bogense

Indlæg af Rico1987 »

har selv lige købt 160l modellen.. hvor jeg selv bygger overløb osv.. sys prisen er lige i overkanten i saltvandsmodellen..
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af MoG »

Jeg har et Mk II .. Pil låget af og smid en led lampe på!:-) jeg havde voldsomme varmeproblemer i sommers da jeg havde det originale armatur med t5 på.. Indtil jeg købte led og pillede låget af..!
Morten
Jacob Rungsted
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
12
Postnummer: 9210 Aalborg SØ

Indlæg af Jacob Rungsted »

Jeg har set saltvandsmodellen til 2449 kr. og den almindelige til ca. 1400 kr. Og hulboring, glas til overløbskasse, overløbskam, rør og fittings plus tiden det tager at lave, så jeg synes ikke at det er så galt.
Jeg har det gamle Effect Line bord, og der fjerner jeg lidt af skillerummet i midten, og borer og saver så der er plads til rør og ventilation.
Men er 2 rør nok eller skal jeg op på 4 rør hvis jeg godt vil have blød, sps og lps koraller?
Jeg har kigget på dit 275 l. MoG og jeg vil meget nødig ud i at bygge min eget lyskasse. Da jeg rigtig godt kan li armaturet der passer dertil.
Men kan man bygge noget DIY LED ind i det armatur eller vil det komme for tæt på vandoverfladen?
Brugeravatar
MoG
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af MoG »

Hvis du ikke selv kan , så få en til det der kan! Min kasse kostede i omegnen af 400kr at bygge.. Du får nok lidt varmeproblemer til sommer, hvis du lægger det originale låg på...
1) armaturet med t5'erne sidder så tæt på overfladen, så det giver godt med varme..
2) låget gør jo også at det holder på varmen...
Morten
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"