Hej Alle sammen
Jeg har for en måned siden flyttet mit akvarie, og i samme omgang skiftede jeg 50 % vand.
Jeg begyndte så at få nogle brunalger, som jeg bare gik ud fra var pga så stort vandskift. Men det vil ikke rigtig forsvinde, og ligner mere "slam" nu.
Samtidig synes jeg at mine få koraller mister farve, polypperne bliver brune i kanterne. I hele perioden fra da jeg startede baljen op for et lille år siden, har jeg aldrig kunne få kalkalger.
Det lugter lidt af at jeg ikke tilsætter nogle former for sporelementer, det ved jeg godt. Jeg bruger kun osmosevand, og INTET andet..
Det store spørgsmål lyder så... Hvad mangler jeg ???
Mine værdier. (Mangler Po4 testsæt)
Temp. 26
No2 Nitrit 0
No3 Nitrat 0
Ca Calcium over 500
Mg Magnesium 1500
Kh 11,5
Algevækst og manglende farver Hjælp !!
- akemedes
- Picasso aftrækker
- Reactions: 0
- 19
- Postnummer: 3230 Græsted
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Græsted
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions: 361
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Re: Algevækst og manglende farver Hjælp !!
Når du flytter et akvarie, dvs skiller det ad og sætter det op igen, så kan det reagere som et nyopstartet.
Det vil sige at der kan komme en algefase af en art.
Hvis du passer dine vandskift og ellers undlader at komme nye ting i, så burde det rette sig.
Men det kan tage nogen tid.
Og så er det nok en god ide at få målt din Po4, men det ved du sikkert.
Erik
Det vil sige at der kan komme en algefase af en art.
Hvis du passer dine vandskift og ellers undlader at komme nye ting i, så burde det rette sig.
Men det kan tage nogen tid.
Og så er det nok en god ide at få målt din Po4, men det ved du sikkert.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- akemedes
- Picasso aftrækker
- 19
- Postnummer: 3230 Græsted
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Græsted
Jeg krydser fingre for det "kun" er indkørings alger..
Men hvad siger i til værdierne, kan de ikke også have en indflydelse på nogle af tingene ??
Men hvad siger i til værdierne, kan de ikke også have en indflydelse på nogle af tingene ??
Intet vand til mig lige pt.
Det er ingen skam at spørge..
Det er ingen skam at spørge..

- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions: 361
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Dine værdier ligger ikke i den lave ende, men efter min mening skulle det ikke lave støj.akemedes skrev:Jeg krydser fingre for det "kun" er indkørings alger..
Men du skal nok ikke lade dem stige og kan du få dem lidt ned ved at skrue ned for dine tilsætninger, så kunne du overveje det.
Hvad regulerer du dem med?
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
- Mikki
- Rev haj
- 12
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Saltvand siden?: 2007
Har næsten lige haft vand på gulvet pga stoppet nedløb. Måtte også skifte og efterfylde en del vand og har nu den sammen brune slam ligende alge. Håber det er det store vand skifte, men nu når du nævner det, så bruger jeg heller ingen sporstoffer og køre ren osmosevand og Lps salt.
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier