Sporestoffer.
- AndersBoerglum
- Rev haj
- Reactions: 0
- 14
- Postnummer: 9800 Hjørring
- Saltvand siden?: 2011
- Geografisk sted: Hjørring-Nordjylland
Sporestoffer.
Kan man få et etkomponent sporestof, som man kan tilsætte sit osmosevand.? Så kan osmolatoren jo tilsætte for sig.
Bruger pt TropicMarin A+K.
Bruger pt TropicMarin A+K.
Mvh:
Anders Børglum Christensen.
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions: 361
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Re: Sporestoffer.
Carsten (DecOcean) solgte på et tidspunkt en der hed Kombi.
Men den indeholdt vist ikke Sr og Iod. Den skulle til gengæld dække de øvrige i et vist omfang hvis jeg husker rigtigt.
De to Sr og Iod kan du jo måle for, så de skule være nemmere at dossere ud fra målinger.
Erik
Men den indeholdt vist ikke Sr og Iod. Den skulle til gengæld dække de øvrige i et vist omfang hvis jeg husker rigtigt.
De to Sr og Iod kan du jo måle for, så de skule være nemmere at dossere ud fra målinger.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- Carsten
- Rev haj
- Reactions: 10
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det er ikke optimalt at lade osmolatoren klare det.
Om somneren bruges der mere vand og derved jan du hurtigt få for meget sporestof i vandet
Om somneren bruges der mere vand og derved jan du hurtigt få for meget sporestof i vandet
- AndersBoerglum
- Rev haj
- 14
kan godt huske han havde det i de sølvfarvede stålflasker. Må lige undersøge det.crazy seahorse skrev:Carsten (DecOcean) solgte på et tidspunkt en der hed Kombi.
Erik
Mvh:
- AndersBoerglum
- Rev haj
- 14
Kan man få for mange sporestoffer i vandet?Carsten skrev:Det er ikke optimalt at lade osmolatoren klare det.
Mvh:
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions: 361
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Alt kan overdosseres, spørgsmålet er om det har nogen betydning. Men en eller anden betydning skal det nok have.AndersBoerglum skrev:Kan man få for mange sporestoffer i vandet?Carsten skrev:Det er ikke optimalt at lade osmolatoren klare det.
Men det er måske her faren reelt ligger, for man kan ikke måle sig frem til det.
Eller rettere, vi kan ikke med de testsæt vi har tilgængelige, for selvfølgelig kan det måles.
Det nemmeste er nok at få sporstofferne ind med sine regelmæssige vandskift.
I de fleste saltblandinger er det afstemt så det passer med de niveauer der er i naturligt havvand.
Så for over 95% af dem (sporstofferne) burde det ikke være nødvendigt at tilføre ekstra.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.