Forhandler "fnidder" !

Generel tråd kun omhandlende dette forum.
Besvar
Brugeravatar
Hougaard
Æresmedlem
Æresmedlem
Reactions:
20
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Vancouver, Canada
Kontakt:

Forhandler "fnidder" !

Indlæg af Hougaard »

Da jeg ikke orker at bruge denne ferie på personfnidder og forhandlerslagsmål bliver der slået ned på alt den slags med hård hånd lige nu, grønthøsterstyle !. Jeg gider ikke ødelægge mit humør og familiehyggen med det.

Derfor: Kan denne tråd benyttes af alle "IKKE forhandlere" til konstruktivt at fortælle mig hvordan I godt kunne tænke jer at forhandlerne fremover skal deltage i forummet.
Jesper ØH
Reactions:

Re: Forhandler "fnidder" !

Indlæg af Jesper ØH »

Jeg synes alle forhandlere kun skal kunne komme med deres tilbud på forum, men de skal ikke kunne skrive i forum, altså ingen dialog mellem kunde og forhandler på forum. Det skal klares over mail. Og hvis de misbruger deres private profil til at lave foretningsmæssig splid eller andet der går ud over forum, skal der slåes hårdt ned og folk skal bannes fra forum.
henrikp
Picasso aftrækker
Picasso aftrækker
Reactions:
17
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: 8960 Uggelhuse

Indlæg af henrikp »

Super ide jesper
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Indlæg af den_ »

Jesper ØH skrev:Jeg synes alle forhandlere kun skal kunne komme med deres tilbud på forum, men de skal ikke kunne skrive i forum, altså ingen dialog mellem kunde og forhandler på forum. Det skal klares over mail. Og hvis de misbruger deres private profil til at lave foretningsmæssig splid eller andet der går ud over forum, skal der slåes hårdt ned og folk skal bannes fra forum.
+ :GO

samt at der skal overholdes markedsførringsloven
dumbo26
Pudsereje
Pudsereje
Reactions:
14
Postnummer: 8900 Randers
Saltvand siden?: 2011

Indlæg af dumbo26 »

100% enig med Jesper
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

Forstår godt din "grønthøster metode", det er ok.

Jeg synes fremover at forhandlere kun skulle kunne tilbyde deres varer og de serviceydelser de tilbyder udover.
Derudover kunne en slags nyhedsbrev, med nye tiltag og andre informationer, såsom åbningstider, ferie og den slags også være på sin plads.

Omtale af andres produkter eller serviceydelser, må ikke fremgå af annoncer.
Om det vil give for store udfordringer administrativt ved jeg ikke. Det er vel for meget at skulle have annoncer til godkendelse.
Men så bør der vel være nogle sanktionsmuligheder ved overtrædelse.
Karantæne for annoncering i en periode, samt sletning af annonce kunne være en mulighed.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Lehd
Foxface
Foxface
Reactions:
15
Postnummer: 7321 Gadbjerg
Saltvand siden?: 2010
Geografisk sted: Gadbjerg

Indlæg af Lehd »

Helt enig med Jesper... Og så vil det være rart, hvis forum ikke "spammes" med reklamer hele tiden...
Mvh.
Trine
Billede
Brugeravatar
Monica&Jacob
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9200 Aalborg SV
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Monica&Jacob »

enig med Jesper. De har købt reklame herinde. og mulighed for at komme med tilbud i deres egne tråde. men det er blevet meget forhandler imod forhandler chat
Brugeravatar
TNielsen
Foxface
Foxface
Reactions:
15
Postnummer: 6500 Vojens
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Vojens

Indlæg af TNielsen »

Lav en regel om at i forhandler kategorien må man kun lave indlæg som omhandler tilbud og produkter, og ikke andre mærkelige "service meddelser".

Vil man fortælle sine kunder man holder ferie osv må man bruge sin hjemmeside eller sin signatur.
Brugeravatar
Kasper j.
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 2007

Indlæg af Kasper j. »

Enig med Jesper, men synes ikke lige at der har været de store problemer på det sidste ? eller har jeg overset et par tråde ?

Man kunne måske også sige at de max må lave bump i deres tråde en gang pr. dag og oprette max 2 annoncer pr. uge. Hvis de overtræder det, så skal administratoren bare slette den nye tråd.

Der er jo heller ingen tvivl om at dette forum giver en masse salg til forhandlerne, så hvis man sagde max 2 annoncer pr. sælger ville det give lige vilkår for alle. Og så ellers som Jesper siger.

Men jeg synes nu at det er fair nok, hvis en forhandler bliver kritiseret, at han har mulighed for at forsvarer sig i tråden. Det er jo ikke altid sådan at kunden har ret ;-)
Brugeravatar
Miwes
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
13
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 1985

Indlæg af Miwes »

Jeg er meget enig i at forhandlere, kan få en vis frihed til at melde tilbage og forsvare sig, men selvfølgelig ikke en personlig åben dyst imellem dem for åben skærm.

Jeg nyder deres små meldinger om en ny sending eller hvad de lige har af tilbud, det er rigtig okay.

Der var en som havde skudt en lille video af en ny sending og lagt på, hvilket i dag er så let som ingenting...det er genialt!

Nu er jeg ny herinde i forum og synes generelt der er en god tone og hopper som regel over en tråd med personlig fnidder, der er meget andet at vælge i mellem.

Vh. Michael
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8560 Kolind
Geografisk sted: Kolind

Indlæg af PederP »

Jesper ØH skrev:Jeg synes alle forhandlere kun skal kunne komme med deres tilbud på forum, men de skal ikke kunne skrive i forum, altså ingen dialog mellem kunde og forhandler på forum. Det skal klares over mail. Og hvis de misbruger deres private profil til at lave foretningsmæssig splid eller andet der går ud over forum, skal der slåes hårdt ned og folk skal bannes fra forum.
Det ville være dejligt simpelt. Det andet kan de fortsætte på facebook eller lign.
dennis_ler
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
14
Postnummer: 8000 Århus C
Saltvand siden?: 2011

Indlæg af dennis_ler »

Miwes skrev:Jeg er meget enig i at forhandlere, kan få en vis frihed til at melde tilbage og forsvare sig, men selvfølgelig ikke en personlig åben dyst imellem dem for åben skærm.

Jeg nyder deres små meldinger om en ny sending eller hvad de lige har af tilbud, det er rigtig okay.

Der var en som havde skudt en lille video af en ny sending og lagt på, hvilket i dag er så let som ingenting...det er genialt!

Nu er jeg ny herinde i forum og synes generelt der er en god tone og hopper som regel over en tråd med personlig fnidder, der er meget andet at vælge i mellem.

Vh. Michael
Forhandlere skal følge markedsføringsloven som nævnt tidligere, og der mener jeg at man i DK IKKE må refere til andre forhandlere og produkter...
Kan ikke se, hvorfor de skal have mulighed til at forsvare sig, hvad skal de forsvare sig imod ? De skal bare holde en klinisk objekt annoncering uden diverse latterlige kommentarer, om så f.eks. skriver den ORIGINALE DeJong tur, det er jo fair nok. Om det virker det er jo op til den enkelte forbruger, at andre forhandler så evt. tager dette personligt er jo deres problem, og det må de så snakke med deres venner og bekendte om UDEN for forum.
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene

Indlæg af PoulD »

Måske fordi krybben er tom, at hestene bides. Men sørgeligt alligevel, at folk ikke kan opføre så anstændigt, at vi kunne klare os uden strikse love og forumpoliti.

I anledningen af bededagen mit forslag til en "Forum Decalogue":

I am thy reef aquarium, thy god
Thou shalt have no other gods
Thou shalt not feed the trolls
Thou shalt not harass others
Thou shalt not induce warlike conflicts
Try to create joy
Honour thy admin and thy moderators
Never forget humor
Remember lust is not a sin after all
Get professional help if you need it

:beer:
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: 8560 Kolind
Geografisk sted: Kolind

Indlæg af PederP »

PoulD skrev:
I am thy reef aquarium, thy god
Thou shalt have no other gods
Thou shalt not feed the trolls
Thou shalt not harass others
Thou shalt not induce warlike conflicts
Try to create joy
Honour thy admin and thy moderators
Never forget humor
Remember lust is not a sin after all
Get professional help if you need it

:beer:
Du har fat i noget.
Hvis du kunne barbere lidt af det religiøse af, og måske tilføje noget elguitar i stedet?
Brugeravatar
Engelquist
Site Admin
Site Admin
Reactions:
20
Postnummer: 4600 Køge
Saltvand siden?: 1993

Indlæg af Engelquist »

Jeg har desværre også brugt aftener, nætter og weekends på at "brandslukke" når forhandler fnidderen har kørt på sit højeste:(

Jeg kunne ønske at forhandlerne kun kunne annoncere herinde og deres annoncer skulle godkendes først.... Jeg tror desværre det er den eneste brugbare løsning for at komme ud af den onde cirkel, vi alle oplever, nogle forhandlere er kørt fast i....
Bo Engelquist Christiansen
”Modvind er en god ting – når man skal den anden vej”.– Storm P.
Phycopat
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
12
Postnummer: 7500 Holstebro
Geografisk sted: 7500 Holstebro

Indlæg af Phycopat »

Hvad med en måneds ban hvis man starter noget ? Tænker lidt, hvor svært kan det være ?

Lav din reklame, lad folk se den og PAS DIG SELV!
Forhandlere skal ikke svine hinanden til, hvis der endelig skal være krig, så sænk prisen, lav et tilbud andre ikke kan følge..
Gør dog som andre butikker. Og hold jer for jer selv, stop det der barne pjat :)
Besvar

Tilbage til "Forum generelt"