@Poul
Det gør man ofte i forretninger også, eller det gjorde man hvor jeg var ansat.
Fiskene blev altid fordret om aftenen efter lukketid og vidste man at nogle skulle afsted dagen efter, blev de ikke fodret.
De har en ret hurtig fordøjelse og kan svine vandet i posen voldsomt.
Erik
Grund til palet kirurgs død ??
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Re: Grund til palet kirurgs død ??
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 5492 Vissenbjerg
- Saltvand siden?: 2013
Re: Grund til palet kirurgs død ??
Jeg tror mere at den skjulte sig pga den gule slog med halen mod den og jagede den. Men den kom altid når der blev fodretcrazy seahorse skrev:No2 er altså ikke totalt ugiftigt for saltvandsfisk.
No2 er en del af kvælstofcirklen (hvis jeg husker rigtigt) ammonium - nitrit - nitrat, med ammonium som det giftigste.
Det er ikke så giftigt som i ferskvand, men giftigt er det. Det er klart der er grænseværdier og det er ikke sikkert det har noget med dødsfaldet at gøre.
Man bør tilstræbe at have 0 i No2.
Jeg synes ikke paletten er mere sky end andre Kirurger, men den har et sart gemyt. Sikkert derfor den så let får pletter pga stress.
Desuden har sløje fisk tendenser til at søge skjul, hvilket måske kunne indikere at din var sløj.
Erik