flytte til nyt akvarie

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
jacob s
Scooter Blenny
Scooter Blenny
Reactions: 0
13
Postnummer: 7700 Thisted
Saltvand siden?: 2012

flytte til nyt akvarie

Indlæg af jacob s »

lige et spørgsmål skal til at flytte alt mit levende fra mit nuværende set up til et nyt skal jeg genbruge vandet fra det gamle jeg har købt nyt sand
er der noget jeg skal være særligt obs på og lige et til hvor langt hænger i jeres hqi lamper fra vand spejlet
mvh Jacob
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions: 361
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: flytte til nyt akvarie

Indlæg af crazy seahorse »

jacob s skrev:lige et spørgsmål skal til at flytte alt mit levende fra mit nuværende set up til et nyt skal jeg genbruge vandet fra det gamle jeg har købt nyt sand
er der noget jeg skal være særligt obs på og lige et til hvor langt hænger i jeres hqi lamper fra vand spejlet
mvh Jacob
Da jeg i forsommeren 2011 lagde mit om, genbrugte jeg ca 60% af vandet.
Jeg mistede nogle enkelte koraller og nogle fik et lille dyk, men de rettede sig hurtigt.
Jeg mistede ingen fisk.
Mht Hqi, så mener jeg at de hang ca 20cm over vandspejlet. Det var sådan, at man ikke var generet af lyset direkte når man stod foran akvariet.

Hvis du bruger LS, så skal du sørge for at din skummer kører optimalt. De bakterier der sidder på ydersiden af stenene plejer at gå til når de flyttes og det kan give lidt ekstra næring til systemet.
Det var ihvert fald hvad jeg oplevede.
Og så er det nok klogt at give det lidt tid til at finde ind i den rette balance igen, inden der kommes nye ting i.
Om det har nogen betydning ved jeg ikke, men jeg ventede med at komme sand i til der var gået et stykke tid også. På den måde fandt jeg ud af hvor der var døde zoner, ved at se på hvor div urenheder lagde sig på bunden. Det gør det nemmere at suge det op når man ved hvor det lander.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
17
Postnummer: 8560 Kolind
Geografisk sted: Kolind

Indlæg af PederP »

jacob s skrev:lige et spørgsmål skal til at flytte alt mit levende fra mit nuværende set up til et nyt skal jeg genbruge vandet fra det gamle jeg har købt nyt sand
mvh Jacob
Kommer der også nye ls i, eller er det kun de gamle du flytter over?
jacob s
Scooter Blenny
Scooter Blenny
13

Indlæg af jacob s »

det er de gamle sten jeg bruger igen
Brugeravatar
PederP
Rev haj
Rev haj
17
Postnummer: 8560 Kolind
Geografisk sted: Kolind

Indlæg af PederP »

Hvis du flytter det hele på én gang, vil din fauna nok være glad for at der følger noget vand med uanset hvordan.

Alternativet er nok at blande nyt vand, tilsætte sand og og et par af de indkørte sten ( hvis du kan undvære dem et par uger). Så ville brunalgefasen blive oversået før resten kommer over..

Men Eriks pointe med at vente med sandet er også god :)
jacob s
Scooter Blenny
Scooter Blenny
13

Indlæg af jacob s »

Tak for de gode råd fra de lidt ældre salt nørder her på forumet det sker på lørdag
jacob s
Scooter Blenny
Scooter Blenny
13

Indlæg af jacob s »

så har det sku været store flytte dag for fiskene og koraller 8 timers arbejde nyder det med en smøg en kop kaffe og ellers hygge med den nye balje fuck det bliver fedt nu med 360 l 130x55x50 357 l og 227 l sump mit gamle 440 l kommer til salg til billige penge 1000 kr incl lampe med 6x24w t5 mål på det er 82x67x80 incl posa stel og plader til at dække for sump
jacob s
Scooter Blenny
Scooter Blenny
13

Indlæg af jacob s »

Så er min Hugo sku først kommet frem fandt den aldrig da jeg tømte det gamle så den må have gemt sig helt inde i en sten utroligt det kan lade sig gøre når den er 10 14 cm og så ikke kunne se den godt den kom for den spiser både alger og flager
Brugeravatar
Miwes
Palet kirurg
Palet kirurg
13
Postnummer: 7000 Fredericia
Saltvand siden?: 1985

Indlæg af Miwes »

Det kan drive en til vanvid når en fisk bare er væk. men heldigvis ikke langt væk.

Held og lykke med den nye tank og skyd et par billeder når du får tid.
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"