Jeg fik lige lyst til at dele dette med jer.
Nogen gange kan man få det indtryk at man næsten kan se at ens koraller vokser.
Jeg klippede et fragment af denne (formodentlig) Acropora formosa staghorn blå.
I morgen er det to uger siden den blev "klippet"
Allerede efter én uge havde den dannet de fem små spidser.
Idag ser de sådan ud.
Jeg er imponeret over, at det går så stærkt.
Det er dog lidt atypisk at de vokser så hurtigt synes jeg. Kun mine plademontier vokser lige så hurtigt.
Erik
VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.
Det går godt nok stærkt.
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Det går godt nok stærkt.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
- Jones
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 7080 Børkop
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Danmark
Re: Det går godt nok stærkt.
Hvilke plademontier er der tale om? Og er de nemme at holde siden de vokser sådan? Vil gerne have en eller to til mit Red Sea Max 130, men er flasket op med at de skulle være svære at holde.
o_O
- crazy seahorse
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 3660 Stenløse
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Ganløse
Re: Det går godt nok stærkt.
Jeg har M.capricornis og en eller to andre arter. De er ikke så svære at holde og få til at vokse.Jones skrev:Hvilke plademontier er der tale om? Og er de nemme at holde siden de vokser sådan? Vil gerne have en eller to til mit Red Sea Max 130, men er flasket op med at de skulle være svære at holde.
Nogle gange kan problemet ligge i at få den rigtige farve frem.
Den grønne er let nok, men den blå og den røde kan give lidt udfordringer. Hos mig får de masser af lys, ellers fremstår den blå nærmest brun. Og så godt med cirkulation.
Min erfaring er, at plademontier og montier af "superman" typen, som har polypper der sidder beskyttet af de buler/lameller/furer der er på overfladen, skal have rigtig god vandbevægelse.
Og en sidste ting, de røde Montier, både plader og "superman" reagerer voldsomt på for hurtige ændringer i Kh. Mine slimede kraftigt og blev brune inden for timer, da jeg boostede min Kh.
De andre syntes uberørte.
Men det er kun mine erfaringer. Andre kan have en anden mening omkring lysmængde specielt.
Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.