Var det majano anemoner ?

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
mst
Copepod
Copepod
Reactions:
12
Postnummer: 7870 Roslev
Saltvand siden?: 2013

Var det majano anemoner ?

Indlæg af mst »

Jeg har lige startet saltvand op... Jeg læst og spurgt meget før jeg endelig tog springet... Jeg begyndte med et boyu 128l ombygget med udvendig sump... Men kunne ikke få det til at køre tilfredsstillende... Så efter 2 måneder fik jeg det hele flyttet over i et Juwel Rio 240 som jeg havde i forvejen...
Der er en masse liv nu.. der er kommet nogle skiver jeg ikke helt ved hvad er... Jeg har en del klik lyde så måske en pistol reje eller mantis :BA , har ikke set den endnu.. men den skal fanges på en eller anden måde...

Jeg har været i tvivl op at jeg havde nogle majano anemoner, har kikket på reeflex og andre steder, så i dag fik de kanylen med saltsyre.. Jeg var lidt i tvivl fordi de ikke spredte sig i de 2 måneder jeg har haft dem..

De så sådan ud...

Billede

Håber det var den rigtige beslutning ?

Nu venter jeg bare på at jeg kan få nogle koraller og fisk.. Jeg havde en meget kort algefase i mit boyu og har meget lidt mit juwel, kun lidt brunalger som er på tilbagegang og meget lidt grønalger...

Så det vare nok ikke længe før jeg tør tage næste skridt...
Juwel Rio 240
Opstart marts 2013
Brugeravatar
pederrevnørd
Rev haj
Rev haj
Reactions:
14
Postnummer: 3250 Gilleleje
Saltvand siden?: 1978
Geografisk sted: Gilleleje

Re: Var det majano anemoner ?

Indlæg af pederrevnørd »

Hejsa,

Kliklyde har de fleste af os fra baljen - tror de fleste håber det blot er pistolrejer. Tvivler på atdu nogensinde vil fange mantis eller rejer.... :-)

Accepter lydene, og nyd livet

De der anemoner kaldes oz revanemoner - fint at du fjernede dem.

Held og lykke med baljen

Mvh
Peder
1500 liter SPS System, Balling, BT SPS salt, 4x Maxspect Razor 180W, 2 x GYRE, Skimz, Sangokai
http://www.advancedaquarist.com/blog/di ... f-aquarium
http://www.advancedaquarist.com/blog/th ... f-aquarium
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

Du kan høre forskel på om det er en pistolreje eller søknæler.
En pistolreje har kun et enkelt skud i bøssen, hvorimod en søknæler skyder i serier.
Jerslev
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: 6950

Indlæg af Jerslev »

Mantis rejer (søknælere ) er ikke reefsafe og bør fjernes hurtigst muligt, da de er meget grådige rovdyr. (preditors)
450 liters tropeakvarium m weissglas i front og sider, skab fra Tropeakvarier. Lys maxpect RSF 300. Retur Octo 2. Cirkulation: maxpect Gyre 350. Skummer Octo 250. Osmolator: Ato Duo
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"