Jeg har levende hjuldyr hvis nogen mangler til fiskeyngel, koralmad eller lignende.
Jeg har selv tidligere prøvet at klovnefiskene lagde æg, men uden at kunne give dem det rette foder. Så ring hvis du mangler...
21350430
Senest rettet af Flemming lør 13. apr 2013 22:06, rettet i alt 1 gang.
Hej mikki
De to gange jeg har fået sendt rotiferer, har der ikke været noget/meget lidt liv tilbage i flasken. Det var dog også her i vintervejret.
Det er en klar fordel at få dem direkte uden forsendelse. Jeg har ikke erfaring om sommeren hvor vejret er varmt. Vi kan godt forsøge hvis du vil?
Intet er bedre end gode råd som dette. Tak skal du have Kim . Det kunne være disse heatpacks kunne gøre forskellen.
Jeg bestiller nogle og ser om der er nogle der mangler Rotiferer og har lyst til at vi forsøger med forsendelse.
Intet er bedre end gode råd som dette. Tak skal du have Kim . Det kunne være disse heatpacks kunne gøre forskellen.
Jeg bestiller nogle og ser om der er nogle der mangler Rotiferer og har lyst til at vi forsøger med forsendelse.
Jeg har brugt dem: skulle til 50 års fødselsdag og hentede koraller inden pakket i flamingo kasse og efter hjemkomst ca. 12 timer efter var vandet stadig varmt (og heatpacksene også) ... de skulle holde endnu længere, men selvfølgelig noget med udendørs varme at gøre også. Send mandag: der lover de op til 17 grader
Heaven on earth is in the seas Min hjemmeside om dykning i Rødehavet og Maldiverne: http://www.kimstokholm.dk
Meller skrev:hvad er prisen? og ville de være i stand til at overleve og formere sig i et refugium?
Prisen er 200 kr for en liter Rotifer kultur. Der er masser af små levende hjuldyr deri.
Jeg tvivler meget på man bare kan hælde dem i et refugium og få dem til at formere sig. Det er noget sværere end som så. Men meningen for mig er at få sin kultur til at formere sig og dagligt høste levende mad til sine koraller eller hvis man har yngel. Det er den bedste næring man kan give dyrene, hvis Rotifererne vel at mærke får noget ordentligt at leve af såsom phytoplankton. Det er lidt sjovt at lave denne fødekæde og endnu sjovere at se korallerne er vilde med det.
hmm okay, tænkte bare om man på en eller anden måde kunne få en kultur af levende dyr i sit akvarie, udover de pods vi har til at kravle på stenene
og i et refugium kan de jo formere sig uden frygt for at blive spidst, mens nogle vil komme for tæt på mit overløb og blive trukket ned i displayet
Hej Kim,
Ja, det er føde til fiskeyngel der ikke kan spise større dyr som f.eks. artemia.
Både fisk, koraller, pods osv. elsker det og det er fuldt med berriget næring.
Man kan købe en kraftig kultur af mig og få den til at formere sig. Det går lynhurtigt så har man rigtig mange af de små dyr.
Man skal filtrere sine hjuldyr med en 50 my si. Disse hjuldyr hældes i baljen eller til ynglen.
Man filtrerer ca. 30% af mængden hver dag og hælder nyt saltvand i spanden.
Hjuldyrene lever af feks. phytoplankton (jeg også har hvis du mangler for at starte en kultur) og kan beriges yderligere med feks. Selco som jeg bruger. Så er hjuldyrene mættet med gode vitaminer.
I spanden med hjuldyrene skal kun tilsættes lidt luft og så ellers fodres løbende med plankton. Det må aldrig mangle. Så dør hjuldyrene på 4 timer.
Men læs på nettet, der er mange spændende indlæg rundt omkring om det at holde hjuldyr og phytoplankton.
Mine kulturer kører fint og det er egentligt ret nemt. Men man skal være lidt over det.
Hilsen Flemming