Hej folkens,
Min brune algefase er ved at være overstået, da jeg har observeret nogle grønne snaskede alger.
Men i dag er mit vand "støvet" eller grumset. Sådan lidt uklart. Er det fordi der er noget galt, eller skal det være det? Eller kan det være fordi at min skummer ikke har kørt i dag, da jeg kunne se da jeg kom hjem fra job, at slangen var klemt for stramt til. Jeg kom noget nyt filtervat i igår også, måske har der været noget støv i det?
Eller bliver vandet bare uklart nogen gange under indkøring?
Grumset/støvet vand?
- pasex
- Rev Papegøje fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2013
Re: Grumset/støvet vand?
altså det gjorde mit vand også lige da den bruge fase var ved at være ovre.. så gås skumemren amok, den skal bare køre 24/7, bruger ikke filtervat, ved ikke hvorfor jeg skulle, smed en gang UVE filter på så var det svæv vær på 24 timer.. 

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Jeg observede det også i mit akvarie. Men det forsvandt igen af sig selv.
Hvad det skyldesved jeg ikke, men regner medat det er en bakterie opblomstering der sker
Hvad det skyldesved jeg ikke, men regner medat det er en bakterie opblomstering der sker
- Michael_F
- Rev Rokke
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 3450 Allerød
- Saltvand siden?: 2013
- Kontakt:
Jeg har stadig grumset vand. Skummeren kører, men vandet i skummeren er blot akvarievand + lidt grums i. Det er ikke slim eller lign. Skal jeg skrue ned for boblerne i skummeren, så de står lavt i skummerkoppen?