VIND ET GAVEKORT TIL 2000 DKR Deltag i konkurrencen HER.

bestilling fra hong kong

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12
Postnummer: 5690 Tommerup
Saltvand siden?: 2013

bestilling fra hong kong

Indlæg af Morten1990 »

Hej sf.

Ja som overskriften siger, hvad "sker" der hvis man bestiller fra ding dong land, kommer der så en masse told osv over i.:P
Vh Morten
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 2640 Hedehusene
Saltvand siden?: 2012

Re: bestilling fra hong kong

Indlæg af PoulD »

http://www.toldpriser.dk/toldregler" onclick="window.open(this.href);return false;
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
KimS
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
17
Postnummer: 9000 Aalborg
Saltvand siden?: 1997
Kontakt:

Indlæg af KimS »

Du kan være heldig at de ikke stopper varen, men nok de færreste gange og mange gange afhængig af hvor stor pakken er har jeg oplevet. Jeg har været heldig/uheldig - fået noget igennem og "sparet" 250 kr og så noget stoppet og 250 kr i afgifter. Går ud fra du ikke køber under 80 kr (som er toldfrit), men du kan udregne told/afgift her: http://www.toldpriser.dk/toldberegner" onclick="window.open(this.href);return false;
Heaven on earth is in the seas
Min hjemmeside om dykning i Rødehavet og Maldiverne: http://www.kimstokholm.dk
Thue
Rev haj
Rev haj
Reactions:
17
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: middelfart

Indlæg af Thue »

Jeps grove strækninger så 25% af prisen oven i ,samt næsten 200dkr i fortoldnings gebyr sådan ca
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Morten1990 »

Fuck hvor vildt. Hehe typisk danmark. Haha. MEn så er der jo ikke andet for end og betale hvis den bliver taget i tolden.:P
Vh Morten
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Morten1990 »

362 i alt. Og pakkens indhold er der for 162 . Men jeg er altid uheldig, så den bliver nok taget, med nako og hele dynen. Haha ;)
Vh Morten
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af PoulD »

Ofte kan det faktisk bedre betale sig at købe tingende hos en forhandler i DK.
Forhandleren skal ganske vist også betale told og moms, men han skal dog ikke af med 200 i gebyr til PostDanmark for en vare til 162 kr.
Og så har du jo også 1 års garanti og 2 års reklamationsret, hvilket kan være meget svært/dyrt at opnå i HK.
På den lange bane hjælper vi også os selv, ved at holde liv i de få special forretninger der er tilbage i landet.
I went to the Jatujak Market last week. Got a Frogfish for my wife . . . best trade I've ever made.

Kan man skabe sig en mindre formue på saltvand?: viewtopic.php?f=93&t=52791" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

PoulD skrev:Ofte kan det faktisk bedre betale sig at købe tingende hos en forhandler i DK.
Forhandleren skal ganske vist også betale told og moms, men han skal dog ikke af med 200 i gebyr til PostDanmark for en vare til 162 kr.
Og så har du jo også 1 års garanti og 2 års reklamationsret, hvilket kan være meget svært/dyrt at opnå i HK.
På den lange bane hjælper vi også os selv, ved at holde liv i de få special forretninger der er tilbage i landet.

Nu er det jo ikke alt du kan købe i DK, ikke fordi det er noget vildt og voldsomt.
Jeg har f.eks været nødttil at købe noget så simpelt som et tænd og sluk ur i hongkong
http://www.fish-street.com/3680w_aquari ... wave_maker" onclick="window.open(this.href);return false;

Fordi det ikke findes her i landet, og købe det i Tyskland, eller England gør det ikke billigere
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af PoulD »

Carsten skrev:
PoulD skrev:Ofte kan det faktisk bedre betale sig at købe tingende hos en forhandler i DK.

Nu er det jo ikke alt du kan købe i DK, ikke fordi det er noget vildt og voldsomt.
Jeg har f.eks været nødttil at købe noget så simpelt som et tænd og sluk ur i hongkong
http://www.fish-street.com/3680w_aquari ... wave_maker" onclick="window.open(this.href);return false;

Fordi det ikke findes her i landet, og købe det i Tyskland, eller England gør det ikke billigere
Fair nok Carsten. :Peace: Ved godt du ikke vil købe i udlandet hvis varen kan fås til nogenlunde samme pris i DK. Tror bare ikke det er alle der er lige opmærsomme på de mange facetter.

Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Morten1990 »

Okay kan godt se hvad i mener, syntes også ffv var for godt til og være sandt. Men troede lige jeg kunne gøre et kup.
Det var lige før det var bedre og bestille af to gange, så værdien ikke overstiger 80, så slipper man vel for alle de afgifter. Og post danmark på 200 kr.:)
Eller hvad
Vh Morten
ivanj
Klovnfisk
Klovnfisk
Reactions:
16
Postnummer: 7800 Skive

Indlæg af ivanj »

Hvis du bestiller hos fishstreet kommer der ret meget på i porto som også er regnet med i de 80 kr som du vil købe for, det er altså ikke kun varens pris som afgør om du skal betale told og opkrævningsgebyr.
mvh ivan
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Morten1990 »

ivanj skrev:Hvis du bestiller hos fishstreet kommer der ret meget på i porto som også er regnet med i de 80 kr som du vil købe for, det er altså ikke kun varens pris som afgør om du skal betale told og opkrævningsgebyr.
mvh ivan
Nårr okay. Troede de regnet ud efter prisen. Men altid dejligt og blive klogere. :P
Vh Morten
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Og det beløb på 80 kroner er ikke reguleret de sidste mange år. 10år?
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Morten1990 »

Carsten skrev:Og det beløb på 80 kroner er ikke reguleret de sidste mange år. 10år?
Ja det var ærgeligt, så tror jeg bare jeg køber det i danmark, det bliver næsten det samme, når alt det moms og fragt osv. Men tak for hjælpen.:)
Vh Morten
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Må jeg spørge hvad er det du vil købe derude??
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Morten1990 »

Carsten skrev:Må jeg spørge hvad er det du vil købe derude??
Ja da, det var bare nogle powerheads og evt en skummer. Så ikke det helt vilde, vidste ikke der var så meget moms og fragt.:P
Vh Morten
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
21

Indlæg af Carsten »

Min iagtagelse siger at jo større en pakke er, jo større chance er der for at tolderen kigger med.
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Morten1990 »

Carsten skrev:Min iagtagelse siger at jo større en pakke er, jo større chance er der for at tolderen kigger med.
Ja lige præcis. Men med skummere kan det næsten godt betale sig af lige vel.
Vh Morten
mst
Copepod
Copepod
Reactions:
12
Postnummer: 7870 Roslev

Indlæg af mst »

Nu har jeg købt en del fra Kina (Hongkong) og USA Og det er rigtigt at der er moms og gebyr på varer over 80 kr. Men du skal selv indberette moms til skat nå det de små beløb... Det er kun Post DK og FedEx der tager gebyr de gange jeg har fåret sendt med DHL ingen gebyr...
Husk at told og moms er på hele beløbet også på porto...

Under 80 DKK: Du skal hverken betale told, moms eller importgebyr
80 - 1.150 DKK: Du skal betale moms og importgebyr
Over 1.150 DKK: Du skal betale moms, told og importgebyr

http://www.toldpriser.dk/toldregler" onclick="window.open(this.href);return false;
Juwel Rio 240
Opstart marts 2013
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Morten1990 »

mst skrev:Nu har jeg købt en del fra Kina (Hongkong) og USA Og det er rigtigt at der er moms og gebyr på varer over 80 kr. Men du skal selv indberette moms til skat nå det de små beløb... Det er kun Post DK og FedEx der tager gebyr de gange jeg har fåret sendt med DHL ingen gebyr...
Husk at told og moms er på hele beløbet også på porto.

Det vil så sige man selv kan indberette det man har lyst til, hvis de ikke får finger i den i tolden. Hvis det Er forstået korrekt.:D
Vh Morten
Brugeravatar
PoulD
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Indlæg af PoulD »

Morten1990 skrev:
mst skrev:Nu har jeg købt en del fra Kina (Hongkong) og USA Og det er rigtigt at der er moms og gebyr på varer over 80 kr. Men du skal selv indberette moms til skat nå det de små beløb... Det er kun Post DK og FedEx der tager gebyr de gange jeg har fåret sendt med DHL ingen gebyr...

Det vil så sige man selv kan indberette det man har lyst til, hvis de ikke får finger i den i tolden. Hvis det Er forstået korrekt.:D
Hvsi det kommer med posten kigger de ikke kun på størrelsen af pakken. De kigger vist også på hvem afsenderen og modtageren er. Har de indtryk af, at enten afsender eller modtager tidligere har fusket med prisen på fakturaen, er der nok gode chancer for pakken bliver taget ud til kontrol. Hvis der ikke er nogen faktura i pakken, eller de mener beløbet på fakturaen ikke er realistisk kan der gå måneder inden du får din pakke.
Ikke for at være hellig, men der er også et moralsk aspekt.
+ hvor fedt er det egentlig at snyde for 100 kr. i told og moms, hvis man bagefter skal af med 110 ekstra i skat om året, til at forsørge manden man lige har gjort arbejdsløs.

Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Indlæg af hellfish »

Hellig Frans :D
Morten1990
Rev haj
Rev haj
Reactions:
12

Indlæg af Morten1990 »

PoulD skrev:
Morten1990 skrev:

Hvsi det kommer med posten kigger de ikke kun på størrelsen af pakken. De kigger vist også på hvem afsenderen og modtageren er. Har de indtryk af, at enten afsender eller modtager tidligere har fusket med prisen på fakturaen, er der nok gode chancer for pakken bliver taget ud til kontrol. Hvis der ikke er nogen faktura i pakken, eller de mener beløbet på fakturaen ikke er realistisk kan der gå måneder inden du får din pakke.
Ikke for at være hellig, men der er også et moralsk aspekt.
+ hvor fedt er det egentlig at snyde for 100 kr. i told og moms, hvis man bagefter skal af med 110 ekstra i skat om året, til at forsørge manden man lige har gjort arbejdsløs.
Ja der er mange fordele og ulemper, snydes hvor der kan snydes. Haha ej bare for sjov.
Ville ikke gøre det for 100 kr, men hvis vi var oppe i 400-500 kr ville jeg nok tænke over det en ekstra gang.:)
Vh Morten
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"