Artemia GADGET

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
jimmi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8340 Malling
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Malling (ASK)

Artemia GADGET

Indlæg af jimmi »

Da min gamle Aqua Medic Aquabreed 1000 er gået i stykker har jeg selv bygget en ny klægger efter samme princip. Den er ret billig at lave, så måske andre kunne bruge den også. Det dyreste er luftpumpen og PVC - men det kan nemt laves lidt billigere end jeg har gjort - og sikker også smartere.
IMG_0274.JPG
Luftslangerne der går ned i toppen flytter jeg lidt rundt på engang imellem for at få et bedre flow i dunkene, og så hjælper de med til at der ikke kommer døde områder hvor skidt og æg samles.

Den virker over alt forventning, allerede første gang har stort set alle overlevet mere end en uge, og de vokser for hver dag. Det havde jeg ikke regnet med, da der kun er 4 L vand i hver dunk, og jeg har ikke fået lavet lys over endnu.
IMG_0275.JPG
Dunkene skulle nok have været helt glatte, så ville jeg undgå at der samlede sig lidt skidt i rillerne.
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Brugeravatar
Benny
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
15
Postnummer: 2700 Brønshøj
Saltvand siden?: 2010

Re: Artemia GADGET

Indlæg af Benny »

Hejsa Jimmi,
Har du fundet noget til at berige dine artemia med ? (for det går jo meget stærkt ned med næringsværdien)
Hilsen
Benny
jimmi
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 8340 Malling
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Malling (ASK)

Re: Artemia GADGET

Indlæg af jimmi »

Det er ikke noget jeg har læst synderligt meget op på må jeg indrømme.

Jeg fodrer dem med tørgær de første 3 - 4 dage, og derefter noget der hedder mikrocell (Plankton produkt). De ryger først over til fiskene når der er lidt synligt "kød" på dem.

Gode råd omkring den del modtages da gerne.
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"