Da min gamle Aqua Medic Aquabreed 1000 er gået i stykker har jeg selv bygget en ny klægger efter samme princip. Den er ret billig at lave, så måske andre kunne bruge den også. Det dyreste er luftpumpen og PVC - men det kan nemt laves lidt billigere end jeg har gjort - og sikker også smartere.
Luftslangerne der går ned i toppen flytter jeg lidt rundt på engang imellem for at få et bedre flow i dunkene, og så hjælper de med til at der ikke kommer døde områder hvor skidt og æg samles.
Den virker over alt forventning, allerede første gang har stort set alle overlevet mere end en uge, og de vokser for hver dag. Det havde jeg ikke regnet med, da der kun er 4 L vand i hver dunk, og jeg har ikke fået lavet lys over endnu.
Dunkene skulle nok have været helt glatte, så ville jeg undgå at der samlede sig lidt skidt i rillerne.
Artemia GADGET
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8340 Malling
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Malling (ASK)
Artemia GADGET
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen
- Benny
- Dragefisk
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2700 Brønshøj
- Saltvand siden?: 2010
Re: Artemia GADGET
Hejsa Jimmi,
Har du fundet noget til at berige dine artemia med ? (for det går jo meget stærkt ned med næringsværdien)
Har du fundet noget til at berige dine artemia med ? (for det går jo meget stærkt ned med næringsværdien)
Hilsen
Benny
Benny
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 8340 Malling
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Malling (ASK)
Re: Artemia GADGET
Det er ikke noget jeg har læst synderligt meget op på må jeg indrømme.
Jeg fodrer dem med tørgær de første 3 - 4 dage, og derefter noget der hedder mikrocell (Plankton produkt). De ryger først over til fiskene når der er lidt synligt "kød" på dem.
Gode råd omkring den del modtages da gerne.
Jeg fodrer dem med tørgær de første 3 - 4 dage, og derefter noget der hedder mikrocell (Plankton produkt). De ryger først over til fiskene når der er lidt synligt "kød" på dem.
Gode råd omkring den del modtages da gerne.
Med venlig hilsen
Jimmi Laursen
Jimmi Laursen