Først bliver det ligesom mælk, der ikke er til at se igennem, er det normalt?
Efter få timer kan jeg se at det begynder at bundfælde... - Det er vel ikke meningen at man skal ryste flasken hver dag?

Det er helt sikkert ikke blandet med Kh hæver, da det som burde være mineralsalt er lidt som vådt salt, men flere poser af de gamle jeg har fra Salzprinz har fået rettet på label hvad posen indeholder, så den kan sagtens indeholde andet end mineralsalt... (Samme label til alle poser, bare en kuglepenstreg ud for hvad posen burde indeholde...)Benny skrev:Magnesium bundfældes normalt ikke (med mindre du kommer mere den 2kg i 5 liter vand), så det er sikkert blevet forurenet, med et eller andet f.eks. KH ? er du sikker på at du ikke har kommet til at blande noget du ikke skulle have blandet ???
Der er ikke brug for mineralsalt i Balling længere, eller rettere sagt man vidste ikke bedere på det tidspunkt, hvor den opskrift du bruger blev lavet
Mht. Alm. Balling, ikke light: (Magter ikke de store mængder.)Benny skrev:Magnesium bundfældes normalt ikke (med mindre du kommer mere den 2kg i 5 liter vand), så det er sikkert blevet forurenet, med et eller andet f.eks. KH ? er du sikker på at du ikke har kommet til at blande noget du ikke skulle have blandet ???
Der er ikke brug for mineralsalt i Balling længere, eller rettere sagt man vidste ikke bedere på det tidspunkt, hvor den opskrift du bruger blev lavet
Mest fordi det er meget at skulle bruge 2KG til 5L og fordi jeg pt kun bruger 30ml pr. dag af den alm. - Så det vil tage ca. 2år at komme igennem 2KG + jeg kan ikke dossere 3ml pr dag mere end 3x1ml og fordi jeg kan godt lide at doserer samme mængde af hver, så kan jeg osse følge med i om doseringspumpen ændre antal i min pga dårlige slanger eller motor... (Hvis vandstanden i en af flaskerne ændre sig, køre alle pumper ikke mere samme mængde igennem og det er en slags sikkerhed for fejldosering - ud over måling...)Benny skrev:Jeg forstår ikke din kommentar, med at du ikke magter balling light, balling light er en mere koncentreret balling, så der er faktisk mindre arbejde med balling light en den almindelige balling
Ion problemet opstår kun hvis du aldrig laver vandskifte, så ion ubalancen er teori, og ikke noget man behøver at bekymre sig om.
Mineralsalt er natriumchloridfrit havsalt, og ikke sporstoffer, sporstofferne kommer jo i dit tilfælde fra AQUA Elemente 1+2+3
Benny skrev:Three 5-litre canisters are to be prepared separately
1st canister:
Dissolve 2.0 kg of Fauna Marin calcium chloride dihydrate mixture into 4 litres of osmosis water and then fill the canister with osmosis water.
Then add ...
25 ml Trace B heavy metal complex
25 ml Trace B strontium/barium complex
... to the canister.
2nd canister:
Dissolve 2.0 kg Fauna Marin magnesium chloride hexahydrate mixture into 4 litres of osmosis water and then fill the canister with osmosis water.
The new method does not require magnesium sulphate as it becomes too
strongly concentrated and causes ion displacement in the aquarium water.
Nothing else is added to this canister!
3rd canister:
Dissolve 500 g of sodium bicarbonate mixture into 4 litres of osmosis water and
then fill the canister with osmosis water.
Then add ...
25 ml Trace B iodine/flour complex... to the canister.
! Caution ! Always add the salt to the water – never the other way round!
Det er den opskrift jeg bruger pt.