så er baljen sat op .... hvor....

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
marty
Reactions:

så er baljen sat op .... hvor....

Indlæg af marty »

så er der sat et 250 liters op med saltvand ... der er cirkulation på 7500 liter i timen ... er det ok ?? hvorlænge skal det stå før der kan komme fisk i ?? hvad er bedst at starte med ?? anemoner... er det muligt fra start ?? søstjerner ?? fedt hvis en af jer gider svare
wondersurfer
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: SØNDERUP VED SLAGELSE

Indlæg af wondersurfer »

cirkulation siger man gerna 20x gange akvariet størelse er der kommet levende sten i????? når de i så skal det stå og modne nogen måneder ´man kan dog sætte en hugo i efter måske 1 månede men det tager tid husk det nu det noget så vigtigt
288 LTR GEISS- NYOS ZEN COMPACT CONE 250-3X50W MAXSPECT MAZZARA-4X6055+ TUNZE MULTICONTROLLER 7096
BOYU L200 KØLER
Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 9330 Dronninglund
Saltvand siden?: 2006
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Mathias_C »

det kan godt lade sig gøre med en anemone men man skal bare vide at hvis den går hen og dør kan den "vælte" hele akvariet ...! med søstjernerne ved jeg ikk om der er nok liv i baljen til det...! men altså der er da flere der har haft det i 250L men problemet med søstjerner er at man ikk umiddelbart kan se om de sulter og derfor kan dø efter nogle måneder
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
marty
Reactions:

Indlæg af marty »

hejsa
ok ... tak for det ... kan man ikke gøre noget for at det går lidt hurtigere så man selv kan få nogle fisk hjem til mig selv ??
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8210 Århus V

Indlæg af Mikkel E »

Er det til "opbevaring" af fisk, eller er det til selvskabsakvarie?

Hvis det bare er til opbevaring i kortere perioder, behøver du kun at have: et akvarie med saltvand og en kraftig skummer. Hvis det er over længere tid, er levende sten en rigtig god idé evt. kan du have dem i en sump.

Men ellers er en måneds ventetid næsten "oblikatorisk."
Brugeravatar
kasper ibsø
Dragefisk
Dragefisk
Reactions:
19
Postnummer: 5471 Søndersø
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af kasper ibsø »

gerne mere.
Nano reefer :)

Aqua Medic Yasha 36 liter SOLGT

viewtopic.php?f=91&t=42340

M.v.h Kasper
marty
Reactions:

Indlæg af marty »

hejsa
jeg har lavet et lille et på 54 liter til opbevaring ... og et 250 liters til mig selv .. det er jo hammer flot når det står der med fisk i ... kan 3 uger gøre det ???? så får jeg nemlig en sending flotte fisk hjem nemlig , fedt der kunne blive lidt til mig selv jo ...:) hvad men eramit krebs,sø stjerner, og turbo snegle ?? til sidst .... hvad fa... er er hugo ?? er det nina og hugo eller.... ??
Brugeravatar
Mathias_C
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 9330 Dronninglund
Geografisk sted: Nordjylland

Indlæg af Mathias_C »

den eneste måde det vente tiden kan kortes ned på er hvis du får fat i nogle meget indkørte sten og noget modnet vand ...! men det kan ikk andbefaldes at slægge på tålmodigheden der er sku vigtigt
MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
marty
Reactions:

Indlæg af marty »

hej
ok... så må jeg jo vente så - tak for det
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"