Hejsa Pedersen!pedersen skrev:Utrolig flot !!
Hvor kan man købe din "Ocean Motion" ??
Tak skal du have

Ocean Motionen er købt ved DecOcean.
Venlig Hilsen
Kenneth
Hejsa Pedersen!pedersen skrev:Utrolig flot !!
Hvor kan man købe din "Ocean Motion" ??
Der må du hellere give Carsten et ring, da jeg tror den blev bestilt hjem til mig specielt.. men er sikker på han kan skaffe en til digpedersen skrev:OK - de fremgår blot ikke af deres hjemmeside ??
Ja, der er udú i det.kenneth olsen skrev:Hejsa... Vores KH ligger på 13,7 ( målte i går aftes )
Vi åbnede alle vinduer plus satte en ekstra lille pumpe til at piske overflade vandet.
Prøver at måle igen her i aften når jeg kommer hjem.
Håber ikke der ryger flere koraller
Nope, det er et forkert udsagn.Bingocaller skrev:Men vi er enige om at tilføring af næringsstoffer ikke har inflydelse på KH og PH yes
Vi kender det jo fra vores egne farvande om sommeren, hvor udvaskning af næringsstoffer (NPK) medfører en eksplosion af alger.Bingocaller skrev:Men vi er enige om at tilføring af næringsstoffer ikke har inflydelse på KH og PH yes
Ja anemonen fik jeg op i et stykke og den var slet ikke gået i opløsning.Bingocaller skrev:WOW - er jeg ked af athøre skipper - lyder meget underligt at en anemone - som ikke er gået i opløsning kan gøre det - specielt når dine værdier er i skabet
+1nielsk skrev:Jeg tror det er en reaktion på hurtig belastning, mange dyr - både fisk og koraller. Jeg tror ikke dit akvarie har nået en nogenlunde stabil fase endnu.
Jeg er ked af at høre det er gået så skidt for mange af jeres dyr!!
Jeg kender ikke til noget detaljeret om pH sving i marinemiljøer. Men i den menneskelige krop er pH noget af det som er allermest stramt reguleret og vi tåler under 5 % udsving. Og udsvinge er altid en indikator på at noget er helt galt.
Organiske stoffer virker forsurende når de nedbrydes, det er basal biologisk viden. Men tvivler på et er næring fra din anemone. Så det det være en form for kemisk krig og din anemone skulle have frigivet nogle stress proteiner til vandet?
Men jeg har 2 gange fået totalt makuleret en stor heteractis anemone i en tunzepumpe gennem årene og begge gange har det bare fået en gang aktivt kul. Korallerne har bare fået ekstra mam og har strittet helt vildt med tentaklerne.