er dette en god ide

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Brugeravatar
Claus H
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: fyn

er dette en god ide

Indlæg af Claus H »

Da mit saltvand ikke er så gammelt , foder jeg med en sprøjte med et stykke luftslange
sådan at jeg er sikker på at fodert ikke sviner , men er så i tvivl om de andre ting i baljen for det foder de skal ha , tænker på div annemoner ??

håber i forstår hvad jeg mener

mv Claus
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Det er ikke alle som fodre deres anemoner, den første anemone jeg havde fodrede jeg med en reje ca. 1 gang om ugen og den voksede så voldsomt af det at jeg måtte gå af med den efter bare 1/2 år pga den bliv for stor. Den anemone jeg har nu har jeg ikke fodret i den måned jeg nu har haft den og den er da stadig i topform.

Flere anemoner lever af lys og derfor ingen grund til at fodre, dog tager de da med glæde imod fodre.

Men det er svært præcis at komme med et svar på dit spørgsmål, da der mangler flere oplysnninger omkring dit system hvad angår koraller, fisk, størrelse mm. Men hvis din skummer er god nok burde den nok kunne klare lidt overfodring i perioder.
Brugeravatar
Claus H
Naso kirurg
Naso kirurg
Reactions:
18
Postnummer: Ikke angivet
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: fyn

Indlæg af Claus H »

Fino Mike

Men jeg tænkte på skiveannemoner, pollyper ja og min annemone ,hammerkoral
efter hvad jeg har forstået optar de osse føde, men fanger de så det når det
suser runt i baljen

mvh Claus
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

De nævnte koraller lever bla. af næringsstoffer (og lys) i vandet som tilføres i form af spore-elementer mm. Du kan godt fodre dine polypper med evt. artemia fra sprøjte, denne metode brugte jeg for at få en ret hurtig formering af div. polypper. Min hammerkoral og mine skiver er aldrig blivet fodret.

Der er ganske få koraller som skal fodres for at overleve bla. sol-koraller som nærmest skal fodres dagligt. Men med de koraller som du her nævner ville jeg kun fodre anemonen hvis den overhovedet skal fodres.
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"