Så det vist ved at være tid til jeg får oprettet en lille tråd om mit lille rev

Jeg ville egentlig ha ventet til jeg havde fået taget nogle prof billeder, Men nøjes med iphone billeder må i

Først vil jeg lige give et par ord til forummet.
Er flittig bruger af dette lækre forum og følger spændt med i næsten alle tråde (Intet skal slippe forbi min næse)
Jeg har aldrig haft nogle dårlige erfaringer og folk har altid være super behjælpelige når der har været brug for det. Derudover syns jeg det er utroligt spændende at læse diverse tråde, både omkring kemi men også andres akvarie tråde.
Jeg startede med at dyrke saltvands hoppy'en i 2009 men gabte over mere end min okonomi og erfaring ku bære. Så det blev ret hurtigt lukket ned igen. Siden hen har jeg haft et RSM130. Men grundet længere rejse til udlandet blev det solgt.
Nu er jeg så her med en lille pyt omsluttet af et Fluval edge på 24L.
Jeg fik akvariet 10 oktober 2012 og var egentlig planen det bare skulle startes op meget simpelt med en enkelt fisk eller 2 udelukkende for at mætte min hungre efter saltvand. Det tog dog lyn hurtigt overhånd. I løbet af ganske få måneder begyndte det at fylde godt deri med diverse koraller (Man blir jo grebet

Akvariet er nu meget tæt på at ha nået mit mål og jeg nyder hver eneste dag at ku beskue de mange koraller og farver. Jeg har for mit eget vedkommende skabt noget der PT passer perfekt til mit behov, da jeg ellers normalt er lidt af en projekt rytter og hurtigt mister interessen for det færdige resultat. Nu glæder jeg mig bare over at følge med i væksten og kemien i vandet.
Vedligeholdelse
Vandskift på 4,5L ugentlig med SPS UltraGrade
Rens af ruder 1 gang om ugen
Tilførele af kh efter behov (Forbruger ca 0.5 om dagen)
Lidt om teknikken:
DIY LED bestående af 18X3w (kanal 1 - 8hvide 15000k) + (kanal 2 6blå og 4actinic purple)
For at få ordenlig spredning på lyset er der rundt om kassen/låget bygget nogle smale køleprofiler med sort plexi omkring.
Skummer Aqualight NANO Skimmer
Luft pumpe Eheim 100
Cirkulation Vortech mp10 Reef Crest Mode
Varmelegeme Fluval Slim heater
Digital Thermometer
Der er ca. 4,5kg levende sten i akvariet plus sand.
Koralliste:
(Kommer senere)
Fisk/Rejer/Krapper:
1stk Pseudocheilinus hexataenia
1stk Amphiprion ocellaris
1stk Lybia tesselata
1stk Lysmata amboinensis
1stk Acropora krappe
Og nu til lidt billeder: