Cover til overløb.

Forum hvor du kan læse og dele gør-det-selv tips og ideer.
Besvar
Brugeravatar
pasex
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
12
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2013

Cover til overløb.

Indlæg af pasex »

Idéen er tyvstjålet herinde fra men ville lige dele resultatet med jer andre, syntes det er blevet ret så godt ;)

http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 99#p564499" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
ordy
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
15
Postnummer: 5230 Odense M
Saltvand siden?: 2009

Re: Cover til overløb.

Indlæg af ordy »

Syntes det ser rigtig godt nu :)
Har selv noget i samme stil mit er bare lavet med Skum og LS i stedet :)
Nedlagt :Murerens Balje 250 + 128 L
viewtopic.php?f=92&t=48650
Brugeravatar
pasex
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
12

Indlæg af pasex »

Ja det er også Døde LS jeg har hamret lidt på, har bare brugt PU lim det skummer ikke så kraftigt op og giver ikke den opdrift som skummet gør :) men det er fedt hvor meget man kan få lavet ved bare at prøve sig lidt frem :)
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4293 Dianalund

Indlæg af Schwensen »

Jeg har en lille billedeserie, fra da jeg lavede det til mit akvarium:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... +schwensen" onclick="window.open(this.href);return false;

Og et billede af hvordan det kommer til at se ud med tiden fra mit gamle akvarium(der nu er til salg :) ) :
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 34&t=58055" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
pasex
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
12

Indlæg af pasex »

Schwensen skrev:Jeg har en lille billedeserie, fra da jeg lavede det til mit akvarium:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... +schwensen" onclick="window.open(this.href);return false;

Og et billede af hvordan det kommer til at se ud med tiden fra mit gamle akvarium(der nu er til salg :) ) :
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 34&t=58055" onclick="window.open(this.href);return false;
Kam med stolthed vise manden jeg stjal idéen fra ;) og tak for "lån" af den he he jeg gav den en god sjat knust fragment stumper og støv for som du også selv nævner kunne det godt trænge til en smule mere på dine billeder, dog tror jeg ikke det har meget betydning, de bliver nok hurtigt dækket af kalkalger :) men thumps up for en fed ide :)
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

Haha :) er da glad for andre kan bruge mine erfaringer ;) et godt trick (godt nok lidt sent nu) er at forme pu-limen, når den har fået hård overflade, ved at "nive" i det, så der kommer små forhøjningers rundt omkring. Det giver lidt struktur ;)
Brugeravatar
pasex
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
12

Indlæg af pasex »

Schwensen skrev:Haha :) er da glad for andre kan bruge mine erfaringer ;) et godt trick (godt nok lidt sent nu) er at forme pu-limen, når den har fået hård overflade, ved at "nive" i det, så der kommer små forhøjningers rundt omkring. Det giver lidt struktur ;)
den lurede jeg selv ;) det skummede en del om omkring de store stykker LS så jeg prikekde det ned igen et par gange så det blev mere kantet og ikke så skummet at se på ;) det er blevet super godt, syntes det er nemt at arbejde med.

Jeg har lavet et par udhæng der faktisk stikker op til 6-7 cm ud så der også kan stå lidt på dette når tiden til koraller kommer :)
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16

Indlæg af Schwensen »

pasex skrev:
Schwensen skrev:Haha :) er da glad for andre kan bruge mine erfaringer ;) et godt trick (godt nok lidt sent nu) er at forme pu-limen, når den har fået hård overflade, ved at "nive" i det, så der kommer små forhøjningers rundt omkring. Det giver lidt struktur ;)
den lurede jeg selv ;) det skummede en del om omkring de store stykker LS så jeg prikekde det ned igen et par gange så det blev mere kantet og ikke så skummet at se på ;) det er blevet super godt, syntes det er nemt at arbejde med.

Jeg har lavet et par udhæng der faktisk stikker op til 6-7 cm ud så der også kan stå lidt på dette når tiden til koraller kommer :)
Hehe :) Lige præcis. Hvis man ser lidt ud i fremtiden, så kan man "designe" hylderne, så man kan have mange fine koraller på overløbet, uden at de skygger for hinanden. Nu bor vi ikke så forfærdeligt langt fra hinanden, så måske vi kan se hinandens overløb i virkeligheden på et tidspunkt :beer:
Brugeravatar
pasex
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
12

Indlæg af pasex »

:y mine gåe skråt op fra venstre mod hjørnet og videre op mod bagvæggen på den anden side af overløbet, så tror det bliver godt :K

Er ved at stable lidt sten, kan slet ikke blive enig med mig selv, så lader det lige stå et par dage så må vi se :)

Jo da, vi er ganske tæt på hinanden, så der burde være en chance for at kikke baljer en dag :GO
Besvar

Tilbage til "DIY - Gør-det-selv"