Erfaring med acanthurus Guttatus

Forum for snak om fisk, bløddyr og lignende.
Besvar
nielsk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Erfaring med acanthurus Guttatus

Indlæg af nielsk »

Jeg overvejer om jeg kan introducere sådan en kirurg til min balje men kender ingen som har prøvet den.
Den ser jo så væsentligt anderledes ift slægten at jeg håber min hvidbrystede måske vil lade den være.

Hvordan er den med
Stress
Aggression
Størrelse
SPS : Stability provides succes
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Re: Erfaring med acanthurus Guttatus

Indlæg af crazy seahorse »

nielsk skrev:Jeg overvejer om jeg kan introducere sådan en kirurg til min balje men kender ingen som har prøvet den.
Den ser jo så væsentligt anderledes ift slægten at jeg håber min hvidbrystede måske vil lade den være.

Hvordan er den med
Stress
Aggression
Størrelse
Jeg har A.guttatus gående i mit. Kalder den min ADHD fisk
Det er en meget svømmeglad fisk der aldrig er i ro. Den er lidt som en A.sohal.
Hos mig er den ikke aggresiv. Den tager dog en tur med de andre Kirurger fra tid til anden, men intet alvorligt.
Den skal have godt at spise pga sit store aktivitetsniveau. Jeg sikrer mig altid at den får af de store pellets.
Ellers spiser den alt og er tillidsfuld.
Den bliver på størrelse med en håndflade uden fingre. Det er den hos mig, men det kan være de bliver større.
Lidt pudsigt, så var den nem at introducere. Næsten ingen slagsmål med de andre. Jeg har en teori om, at den meget anderledes farvetegning gør at den ikke er så udsat. Men jeg ved ikke om det passer.
Kan klart anbefale den. Men kun til store akvarier.

Erik

Ps Nå ja, så først nu at du også har disse tanker omkring udseendet. Som du kan se, er jeg enig med dig i det.
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Lord Mike
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 4684 Holmegaard
Saltvand siden?: 2002

Indlæg af Lord Mike »

Går ud fra at den som Erik har i sit akvarie er den som han købte af mig, og er i den forbindelse helt enig i hvad Erik skriver. Dog vil jeg lige sige at den ikke er nem at gøre akvarie vant, jeg brugte meget tid på at få fisken til at spise samt at fisken blev utrolig hurtig stresset de første par måneder. Derudover stod den også de første par måneder konstant i udløbet af mine cirkulationspumper, men det er trods alt også dens naturlige adfærd, men derefter begyndte den stille og roligt at svømme mere og mere rundt i akvariet sammen men de andre beboere.
AHHD-fisk er et ganske passende ord for denne fisk sommervejr rigtig god plads, som du jo trods alt også har rigeligt af Niels :GO
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

Det er helt rigtigt hvad Michael skriver, at det er hans fisk jeg har gående.
Han har jo erfaringen med den i den første tid, men det passer fint med de erfaringer jeg gjorde mig med dens forgænger.
Specielt det med spisningen voldte problemer. Jeg havde den i et par måneder før den døde.
Og Michael - den står stadig gerne helt oppe i strømmen fra de store Tunzer. Den svømmer frit omkring, men vender tilbage med jævne mellemrum.
Men igen - det er en rigtig dejlig fisk og jeg er meget glad for min.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
nielsk
Reactions:
19
Postnummer: 8520 Lystrup
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af nielsk »

Tak for svarene gutter. Det lyder som en fisk det kan svare sig at prøve når det rigtige eksemplar dukker op.
SPS : Stability provides succes
Besvar

Tilbage til "Fisk og bløddyr"