Kan jeg fodre mine anemoner med søstjerner?
- Bobbe88
- Dragefisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 3520 Farum
- Saltvand siden?: 2012
Kan jeg fodre mine anemoner med søstjerner?
Jeg har en Heteractis crispa og en Entacmaea quadricolor. Derudover har jeg også en del af de små søstjerner som fulgte med stenene.
Mit spørgsmål går på, om anemonerne tager skade af, at få en søstjerne i ny og næ for at holde bestanden nede?
Mit spørgsmål går på, om anemonerne tager skade af, at få en søstjerne i ny og næ for at holde bestanden nede?
Min byggetråd - 430 liters højt akvarie:
viewtopic.php?f=93&t=85178
- hellfish
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5000 Odense C
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Odense c
Re: Kan jeg fodre mine anemoner med søstjerner?
De spytter dem højst sandsynligt ud igen når de har smagt lidt på dem .. Har prøvet at fodre forskellige ting med dem da jeg fandt en der sad og guffede i en koral ..
- Bobbe88
- Dragefisk
- Reactions:
- 12
Det har jeg heldigvis ikke oplevet endnu, men de har formeret sig en del på det sidste.hellfish skrev:De spytter dem højst sandsynligt ud igen når de har smagt lidt på dem .. Har prøvet at fodre forskellige ting med dem da jeg fandt en der sad og guffede i en koral ..
- Fyensgade
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2200 København N
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Kbh N
Det lyder som en dårlig ide.. De kan sikkert ikke fordøjes og måske gøre skade på fordøjelses-sækken.. Smid dem ud hvis du vil holde bestanden nede..

...og 27L Softies fragmentakvarium
- Ryom
- Rev haj
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8550 Ryomgård
- Geografisk sted: 8550 Ryomgaard
Eller få fat i en harlekin reje. Rigtig smuk reje. Og virkelig affektiv imod stjerne. Når alle stjerner er væk skulle den kunne tilvænnes almindelige danske søstjerne som du skærer et ben af af gangen. Kan opbevares i fryseren. Ellers koster sandsøstjerner ikke alverden. Og holdet længe.
- Bobbe88
- Dragefisk
- Reactions:
- 12
Hvor får man almindelige danske søstjerner fra?Ryom skrev:Eller få fat i en harlekin reje. Rigtig smuk reje. Og virkelig affektiv imod stjerne. Når alle stjerner er væk skulle den kunne tilvænnes almindelige danske søstjerne som du skærer et ben af af gangen. Kan opbevares i fryseren. Ellers koster sandsøstjerner ikke alverden. Og holdet længe.

- Simon Lillebrohus
- Palet kirurg
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 5000 Odense C
Kysten 
Det er lidt koldt at vade ud på denne tid, men har du et sæt waders, kan man godt. Ganske vist er søstjernerne på dybt vand nu her. Men når vandtemperaturen stiger, kommer de nærmere kysterne, og så er det bare at plukke dem.

Det er lidt koldt at vade ud på denne tid, men har du et sæt waders, kan man godt. Ganske vist er søstjernerne på dybt vand nu her. Men når vandtemperaturen stiger, kommer de nærmere kysterne, og så er det bare at plukke dem.