Akvariet:
180 cm lang x 50 cm dyb x 40 cm høj (vandspejl 35 cm) = 360L med bølgebrydere. Forrude i Weisglas. Akvarie bliver sat ovenpå en skænk - overbygning kommer måske til sidst ... har ikke bestemt mig endnu om hvad eller hvordan der skal bygges omkring lyset.
Sump: Intern 30cm X 15 cm x 35 cm = 16 L - var ikke "forhandlings dygtig" nok med min "nurse shark" samlever til at få extern sump
Salt:: Red Sea Coral Pro ("brygget" på osmose vand)
Levende sten: ca 20 kg indonesiske levende sten fra mit Shin Mao130L akvarie efter det bliver nedlagt. ... selvfølgelig med ekstra levende sten som følger løbende
Baggrund: Aquaroche plader der dækker overløbskasse i højre side af akvariet og det meste af bagruden - der vil stå et lille stykke åben nederst i venstre side af akvarie der vil blive lavet som "hule" til det åbne "hav" med blå maling på bagside af glas. En reef waveboks skjuler i venstre side bliver forbundet med "hule". Plus reef keramik skjulere til de to cirkulationspumper. Og en reef keramik søjle eller to i sandet.
Bundlag: DSB "sukker" sand + Carib Sea Ocean Direct levende sand finkornet (0-6mm) der bliver blandet med lidt grovt grus og knuste koralstykker.
Planen er så at jeg bygger "skrænt/dropoff" fra overløbskasse af pvc rør, strips og "eggcrates" langt ud og i to afsatster og monterer derefter døde levende sten plader for at skjule "eggcrates" og rør og til sidst at "bygge" videre ovenpå/siden/nedenunder med levende sten fra mit gamle akvarie når vand/salt er opløst og klar
Teknik:
Skummer: Tunze Comline DOC 9006 (rated 600L) og Tunze Silence (2400L regulerbar) returpumpe
Lys: 1 x 110W Ultra Led Silent Storm 90cm (36 leds) & 1 x Aqua Light LED Clip on Light SUPERBright 27 cm (33leds) & 1 X 18 LED blå morgen/aften & 1 x Hydor NightLight blå månelys (4leds som placeres under vandoverflade) - så her vil jeg forsøge med stærkest grundt lys til det "lave" område/dropoff og mindre stærkt lys til "dybere" område og placere koraller derefter
Filtering: DSB sand ved "dropoff fundament" + Zeovit Cleartides reaktor med Tunze Silence pumpe (800L) + Tunze Comline filter 3162 med Phosphatadsorber + en sok med aktiv kul og lidt bio bolde i net
Varmelegeme: Hagan Fluval LCD 300W
Controller/styring af flow & waveboks: Tunze 7092
Wavebox: Tunze Comline 6208
Flow: 1 x Tunze 6095 (10.000L) + 2 x Tunze 6045 (2 x 4500L) der veksler med at pumpe om natten når wavebox slukker
Osmolator: Tunze 3155 (tages fra mit nuværende akvarie)
Dosering af sporstoffer: Foreløbig en Kina doseringmaskine der doserer MicroLift All In One sporstoffer + GroTech magnesium og GroTech Plankto Marine P koralfoder et par gange om ugen
Fisk:
1 x Centropyge Loriculus (skal købes)
1 x Pygoplites Diacanthus (skal købes)
1 x Zebrasoma Veliferum (fra gamle akvarie)
1 x Paracanthurus hepatus (skal købes)
1 x Pterosynchiropus splendidus (fra gamle akvarie)
1 x Amphiprion ocellaris - sort (fra gamle akvarie)
2 x Amphiprion bicinctus (skal købes)
1 X Coris gaimard (fra gamle akvarie)
3 x Chromis viridis (skal købes)
1 x Pseudochromis fridmani (fra gamle akvarie)
1 x Pterapogon kauderni (fra gamle akvarie)
1 x Amblygobius rainfordi (fra gamle akvarie)
Alle fisk så små som muligt og måske bliver fiske indkøb anderledes til sidst?. Der bliver ihvertfald fokuseret lidt på sand/bund dyr da jeg får stort område af sand.
Koraller:
Mest LPS (da disse er mine yndlings koraller), men også lidt soft og polypsten. Altså lidt mixed koralbestand.
Søanemoner mm.:
En sandanemone?, og/eller en tæppeanemone?, og/eller en cylinderrose? & anemone til klovnfiske parret. Alle disse forsøgt placeret venstre side i et mindre "dropoff"/"hule"/"bro" opstilling, men pumpe indtag mm. vil blive inddækket så de ikke så let vandrer ind til en gang "blender"
Så der sættes snart igang heldigvis