Farverne i et reef akvarie

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
12
Postnummer: 3450 Allerød
Saltvand siden?: 2013
Kontakt:

Farverne i et reef akvarie

Indlæg af Michael_F »

Hej folks,

Nu har jeg kigget og kigget på saltvandsakvarier på denne side, og samtlige andre sider jeg er faldet over :smart:

Jeg er i gang med mit speciale på mit studie, og når jeg er færdig og har fået mig et fuldtidsjob, er det planen at skifte 325L ferskvand med malawi'er ud, med et saltvand :) RSM 130 eller noget i den stil.

Men mit spørgsmål lyder så: I denne tråd http://www.nano-reef.com/topic/301063-b ... saltwater/" onclick="window.open(this.href);return false; har fyren lagt nogle billeder op 1/4 nede af siden. Et billede som dette http://i1187.photobucket.com/albums/z39 ... 40x377.jpg" onclick="window.open(this.href);return false; - er der manipuleret med farverne på det billede, eller kan man få det til at se sådan ud? Jeg har aldrig set et saltvandsakvarie hos en privat person, så jeg aner faktisk ikke om farverne ser således ud i virkeligheden?

Håber der er nogen som kan hjælpe mig med mit spørgsmål :)

Hilsen
Michael
Brugeravatar
jesper/aarhus
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
20
Postnummer: 7600 Struer
Saltvand siden?: 2004
Geografisk sted: Struer (7600)

Re: Farverne i et reef akvarie

Indlæg af jesper/aarhus »

Ikke manipuleret, hvis altså du mener at der er brugt photoshop eller lign.
- men der er brugt noget lys over baljen, med temlig meget violet skær (se fx. Klovnfiskene.... De er ikke hvide, men nærmere lys lillae, det er pga. Det lys der er over baljen)
100 *100 * 50 cm cube
Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
12
Kontakt:

Indlæg af Michael_F »

Okay. Det var det jeg tænkte, om det var Photoshop eller lign. Men ok, vildt man kan få sådanne farver ud af det. :) Ville lige være sikker, da jeg også har set akvarier med meget brune nuancer.
Brugeravatar
bima
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Jeg støtter Saltvandsforum.dk
Reactions:
14
Postnummer: 9800 Hjørring
Saltvand siden?: 2011
Geografisk sted: 9800 Hjørring

Indlæg af bima »

Det ser meget naturligt ud.
Det er flotte farver når det er saltvand.
Vandværdierne skal selvfølgelig være i orden.
Men farver som disse er slet ikke urealistisk.
Mvh Henning Schneider

518 liters hjørneakvarie viewtopic.php?f=94&t=45569
Brugeravatar
Mikkel E
Rev haj
Rev haj
Reactions:
19
Postnummer: 8210 Århus V
Saltvand siden?: 2006

Indlæg af Mikkel E »

Enig, men ellers er farverne egentlig meget naturtro, set i forhold til at mange kører med endnu mere blåt/violet lys.
Og så skal det måske også siges at de polypper han har ikke ser helt billige ud.
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

Hvis du griber det rigtigt an og har den fornødne tålmodighed med opstarten, så kan du få et akvarie der er væsentlig flottere end de to du har linket til. Men smag og behag er jo forskellige størrelser og det ene kan være lige så rigtigt som det andet.
Det kan godt være jeg er kræsen, men jeg falder ikke i svime over dem.

Jeg er mere til denne slags og det er også muligt at opnå og holde. Der er ikke så megen hokus pokus i det.
http://reefkeeping.com/joomla/index.php ... -the-month" onclick="window.open(this.href);return false;

Når du er kommet så langt at du vil starte op, kan sikkert sagtens lave en aftale med en her fra forum om at se hans.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
12
Kontakt:

Indlæg af Michael_F »

Tak Erik, jeg læser det igennem :)

750L er dog lige lidt i overkanten for mig :p Er nok tættere på noget mellem 200-400L hvis det ikke skal være noget a la RSM.

Jeg vil dog også gerne ha et kørende, som ikke kræver alt for megen vedligeholdelse, så det stadig er muligt at tage på en lille ferie, uden det hele falder fra hinanden :)
Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
12
Kontakt:

Indlæg af Michael_F »

Holy smoke Erik! Dit er sgu godt nok flot :)
Schwensen
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4293 Dianalund
Saltvand siden?: 2009

Indlæg af Schwensen »

Du skal være velkommen her hos mig, selvom det ikke har kørt så længe endnu :) jeg har tilfældigvis et 250 liters til salg, som du kan se på, hvis det kunne have din interesse.
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Michael_F skrev:Holy smoke Erik! Dit er sgu godt nok flot :)
Tak skal du have.
Men det er ikke så meget størrelsen på akvariet der gør det.
Der findes utroligt smukke mindre akvarier, også på 100 - 200L
Det hele afhænger af sammensætningen, at man har lidt sans for hvilke ting man kan putte i det.
Er det rigtigt afstemt kan et mindre akvarie være meget smukt.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13

Jeg kan se at du tidligere har spurgt til om du kan lave dit 325L om til saltvand.
Det kan du sagtens. Hvis du kiggede på mit akvarie ved at linke på min signatur, vil du også have set nogle billeder af et ekstra akvarie der er koblet på mit system. Det er et 600L brugt Chiclide akvarie der er lavet om.
Det eneste der er gjort udover at rense det grundigt er, at der er boret tre huller i bunden i det ene hjørne og så er der limet en overløbskasse i.
Alt afhængigt af hvad glasset koster dig, vil jeg tro at du kan lave den øvelse for under 4 - 500 kr.
Der så lige problemet med hullerne. Jeg ved at man kan købe et bor i tyskland for et beskedent beløb. Men man kan sikkert også finde nogen her på forum der kan bore dem.
Jeg har også, helt tilbage i starten af ´90 erne, lavet overløb uden brug af huller i bunden. Det var lidt Storm P agtigt, men det var sådan det blev lavet dengang og det fungerede fint.

Erik

Brugeravatar
Michael_F
Rev Rokke
Rev Rokke
Reactions:
12
Kontakt:

Indlæg af Michael_F »

Ah okay. Det må jeg se på til den tid :) Tror jeg vil prøve at kigge efter et brugt sæt, hvor mere eller mindre alt teknik er klart og i god stand.
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"