Aqual Nano Reef - Komme igang hjælp

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
krelleh
Copepod
Copepod
Reactions:
12
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2013

Aqual Nano Reef - Komme igang hjælp

Indlæg af krelleh »

Var på udkig efter et ekstra akvarie til min kampfisk.
Det endte med at jeg fik købt et 30L Aqualel NanoReef, til den lille sum af 249,- sprit nyt.

Den korte historie, er at jeg godt kunne tænke mig et salt vand akvarie nu, da jeg i bund og grund ikke vidste at et "Nano Reef" akvarie, var til salt vand.

Har et par spørgsmål jeg lige kommer med her, jeg tager gerne mod råd, bare ikke om at jeg skulle have købt et 250 L eller et xxx L akvarie for det ville være nemmere. Nu har jeg dette, og det er det jeg vil prøve at få op at køre .

1. Kan se der er en del der ikke bruger skummer i så små akvarier så det vil jeg så vidt muligt undgå. Der er hænge filter på det her. Hvilke filter medier skal jeg have i filteret, der er 2 plastik bokse til filter.

2. Folk har forskellige meninger om hvor meget vandet skal cirkuleres, nogle siger 10 gange, andre 20 gange osv osv. Hvad skal jeg forholde mig til? Har læst mig til at Tunze vidst er mærket, så spørgsmålet er også hvilken.

3. Hvad vil sådanne en opstart komme til at koste?
Synes det er svært at finde pris på levende sand, levende sten, koraller osv.

Håber der er nogle behjælpelige folk herinde, der vil hjælpe mig med at komme i gang. :f3:
Brugeravatar
Bingocaller
Rev haj
Rev haj
Reactions:
15
Postnummer: 1500-1799 København V
Saltvand siden?: 2010

Re: Aqual Nano Reef - Komme igang hjælp

Indlæg af Bingocaller »

Hvad for noget lys er der over sådan en sag?

En skummer er altså en rigtigt god ting at have - prøv at tjekke hvordan fluval edge folkene gør det

Sten koster oftest 35 kr kiloet brugt privat - alt det andet kan du ikke sætter priser på - det er for uoverskueligt. Sand koster nok 230 kr for 9 kilo - som er alt for meget til dine 30 liter
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
krelleh
Copepod
Copepod
Reactions:
12
Postnummer: 8700 Horsens
Saltvand siden?: 2013

Re: Aqual Nano Reef - Komme igang hjælp

Indlæg af krelleh »

Lyset består af 2 X 11 watt rør, et blåt på 20.000 kelvin og et hvidt på 15.000 kelvin.

Har godt kigget en del på hvordan fluval edge folkene gør. Og kan se nogle montere en skummer i deres hænge filter.

Jeg kan desværre bare ikke se en logisk og pæn løsning, med hvordan jeg skal sætte en skummer på dette akvaire.

Altså jeg kan fjerne den ene filter boks i hænge filteret, også sætte en skummer derop, men så skal jeg bare have fundet en meget lille skummer. :shout:

Har kigget på Red Sea Berlin Airlift 60, men er i tvivl om den kan være i kassen.
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"