For at korallerne ikke skal kradse helt af under de standard 2x24W lys, så er jeg gået igang med at opgradere lampekassen med 24 stk. 3W LED. Har aldrig rodet med DIY LED før, så det er også lidt for nysgerrighedens skyld.

Har købt sådan et sæt her fra Aquastyleonline:
http://www.aquastyleonline.com/products ... e-Kit.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Sættet består af:
6 stk. 6500K LED
6 stk. 10000K LED
11 stk. Royal Blue LED
1 stk. UV LED
2 stk. Meanwell ELN-60-48D drivere
80 graders optik
Alle ledninger, blæser, strømforsyning, samlemuffer, køleprofil osv.
Det er meningen at det hele skal huses i den originale lampekasse, hvilket måske bliver en lille udfordring.
Her et par skud fra det arbejde, jeg har fået lavet indtil videre:
Standard lampekassen: Indholdet bag "folien": Unødvendigt indhold fjernet: Fjerner også tranformatoren til blæserne og erstatter den med en 10V strømforsyning, der alligevel skal monteres for at få Meanwell-driverne til at spille.
For at få køleprofilen til at passe, måtte den skæres over på den lange led. Så måtte igang med nedstrygeren. Sikke er lortearbejde!

Igang med placering af LED: LEDs monteret: Efter lidt hyggeligt samvær med loddekolben: Mangler noget arbejde med at få rippet lampekassen yderligere og få monteret de nye dele.
Derudover mangler der lidt samle/loddearbejde, som jeg håber at få tid til i den kommende uge engang.