"MÅNEDENS AKVARIE" Se denne måneds akvarie HER.

Saltvandsbutik på midt-syd sjælland?

Forum for generel snak omkring saltvand.
Besvar
Skafte
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 28
Tilmeldt: tors 16. feb 2012 19:24
12
Postnummer: 4250 Fuglebjerg
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: 4700

Saltvandsbutik på midt-syd sjælland?

Indlæg af Skafte »

[center]Velkommen alle saltvandsfolk[/center]


Jeg går med idéen omkring opstart af saltvandsbutik på midt eller syd Sjælland, der jeg synes at der mangler en. Ville i den forbindelse undersøge om der er et market for dette.

Punkt 1: Er jeg den enstest der vil ha' en interesse i at der åbner en saltvandsbutik syd på?

Punkt 2: Ville I vælge en butik syd på frem for at køre til kbh?

Punkt 3: Hvis en sådan butik åbnede hvad ville så være et most at den havde?

Punkt 4: Hvis en sådan butik åbnede hvad ville så være de bedste åbningstider den kunne ha'

Punkt 5: Hvem af jer ville benytte sig af den og hvad vil i prima købe og hvor meget ville i ca. ligge i den om mdr.


Håber at i er så mange som mulig der vil svare på dette da det skal bruges som udgangs punkt for den endelige efterspørgeles

Mange venlig hilsner Skafte Jeres mulige kommende forhandler
jahn
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 374
Tilmeldt: ons 2. maj 2012 18:35
12
Postnummer: 4640 Fakse
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Faxe

Re: Saltvandsbutik på midt-syd sjælland?

Indlæg af jahn »

Lyder spænde :-)
Min gamle balje
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=58437" onclick="window.open(this.href);return false;
Skafte
Eremit krebs
Eremit krebs
Reactions:
Indlæg: 28
Tilmeldt: tors 16. feb 2012 19:24
12
Postnummer: 4250 Fuglebjerg
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: 4700

Re: Saltvandsbutik på midt-syd sjælland?

Indlæg af Skafte »

Ja det jo det jeg synes så derfor jeg undersøger om det kan betale sig.... så har brug for så meget feedback som muligt.
jahn
Foxface
Foxface
Reactions:
Indlæg: 374
Tilmeldt: ons 2. maj 2012 18:35
12
Postnummer: 4640 Fakse
Saltvand siden?: 2012
Geografisk sted: Faxe

Re: Saltvandsbutik på midt-syd sjælland?

Indlæg af jahn »

Ja det er klart ville da helt sikkert komme når det er tætter på hvor jeg bor :)
Min gamle balje
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=94&t=58437" onclick="window.open(this.href);return false;
Jimze89
Sommerfugl fisk
Sommerfugl fisk
Reactions:
Indlæg: 197
Tilmeldt: søn 30. dec 2012 20:08
11
Postnummer: 6700 Esbjerg
Saltvand siden?: 2012

Re: Saltvandsbutik på midt-syd sjælland?

Indlæg af Jimze89 »

Åben den i Jylland så skal vi nok komme herfra :-)
cbi
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
Indlæg: 57
Tilmeldt: ons 21. dec 2011 22:38
12
Postnummer: 2300 København S
Saltvand siden?: 2010

Re: Saltvandsbutik på midt-syd sjælland?

Indlæg af cbi »

lyder som en kanon god ide jeg ville da kigge forbi men hvor meget man ville lægge om mdr. kommer jo an på udvalg og priseren men sys helt klart a det er en god tanke
Brugeravatar
den_
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1081
Tilmeldt: søn 4. mar 2012 10:46
12
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: Saltvandsbutik på midt-syd sjælland?

Indlæg af den_ »

Som cbi siger så er det jo svært at sige hvor meget man ville bruge på mdr. Det hænger jo af om den fisk eller koral man vil have lige er der og hvor stort udvalget er, jeg komme da forbi en saltvandsbutik et par gange mdr både sjællandsk og jyske. Men det er måske hver 2/3 gang jeg køber noget, Prisen er da også en detalje med mindre jeg ikke kan vente eller skal bruge det, men er det levende så betaler jeg gerne for kvaliteten.
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 3639
Tilmeldt: ons 21. jan 2009 21:45
15
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Re: Saltvandsbutik på midt-syd sjælland?

Indlæg af amddurin »

Køre man ind til Carsten i KBH, kan man købe både koraller, fisk, pumper fra Tunze og testsæt fra Salifert + div. andre ting, så hvis man står og mangler mere end fisk, vil det kunne betale sig fortsat at køre derind, hvis du ikke får så stort et udvalg...

På den anden side vil det friste hvis du har rejer hjemme og man ikke skal helt til KBH for 2 rejer...

MEN, hvis du kommer til at køre de samme høje priser som han gjorde i Vordingborg, så er benzinen betalt fra Næstved til KBH bare man skulle have 2 Dannebrogsrejer og derefter spare man penge på de efterfølgende dyr og ting man køber derinde...
+ Carsten har tit tilbud på rejer og fisk i den lave ende af prisskalaen og skal man bruge nogle af dem, fristes man igen til at køre til KBH
+ man kan få nogle gode råd med på vejen og er man kendt af ham, fordi man kommer det samme sted regelmæssigt, vil man få mere gavn af de gode råd, da han så har lidt kendskab til ens akvarie...

F.eks. har han haft 2 Dannebrogsrejer til samme pris som kun én i Klovnfisken og ham i Vordingborg var dobbelt så dyr = samme pris for én reje som man kunne få fire stk. for hos Carsten, når han har dem på tilbud...

Så pris er ligeså vigtig som kvalitet og udvalg...

Til din fordel er det f.eks. skod at køre til KBH, to dage efter en sendning, og få at vide at de fleste dyr er solgt allerede dagen før, så evt. mulighed for at kunne ringe og reservere dyr frem til f.eks Lørdag, hvor de fleste har tid at hente deres dyr ville osse være en fordel for den enkelte butik...

Evt. et par hverdage med åbent til 20:00 kunne være en idé... (Der er ingen grund til at åbne kl. 09:00 til hverdag, hvor de fleste alligevel er på job...)
:beer:
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
DrMonty73
Kejser fisk
Kejser fisk
Reactions:
Indlæg: 532
Tilmeldt: lør 4. aug 2012 12:31
11
Postnummer: 4200 Slagelse
Saltvand siden?: 2012

Re: Saltvandsbutik på midt-syd sjælland?

Indlæg af DrMonty73 »

Hej

Jeg synes det kunne være spændende. :GO
Men støtter de andre 100%

Priser og udbud vil være meget afgørende.
Og da jeg arbejder i Lyngby ser jeg ingen hindring i at køre til DecOcean, selvom jeg kommer fra Slagelse. Og nu hvor DecOcean flytter til Greve, så bliver det endnu nemmere.

Så en spændende idé, men du er oppe mod hård konkurrence fra DecOcean. Det skal virkelig være gode priser, god service og godt udbud. Ved udbud mener jeg ikke kun fisk, men koraller, teknik og tilsætninger.

Men hvis du har modet, skal jeg gerne kigge forbi i ny og næ.

Held og lykke :GO
Martin Larsen
Slagelse

Min tråd til mit 360 liters hjørneakvarium:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=84789" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
pasex
Rev Papegøje fisk
Rev Papegøje fisk
Reactions:
Indlæg: 900
Tilmeldt: fre 1. feb 2013 15:52
11
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2013

Re: Saltvandsbutik på midt-syd sjælland?

Indlæg af pasex »

Er fra Næstved og er kun lige startet på salt kontra ferskvand, men begge typer savner butikker omkring Næstved der har de ting man lige står og mangler, som ikke er billigt ragelse som kan købes i alle butikker der kalder sig for "dyrehandel" jeg er selv villig til at betale hvad ting nu engang koster men gider ikke flække til Kbh området hver gang man skal bruge noget. Ideen syntes jeg er rigtig god, men ja, de butikker det allerede er nævnt flere gange har et rigtigt solidt fundament. :-)
Brugeravatar
Elliott
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 114
Tilmeldt: lør 24. nov 2012 09:12
11
Postnummer: 4532 Gislinge
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: Holbæk

Re: Saltvandsbutik på midt-syd sjælland?

Indlæg af Elliott »

Hvis udvalget og priserne er rigtige vil Du helt sikkert få kunder og da der er langt til en butik i det område vil det gøre det muligt at få saltvand for folk der ikke har haft muligheden før/ valgt det fra pga. mangel på udbud.

Fra vores butikskæde ved jeg at hvis man skal lave en special butik er den geografiske placering vigtig forstået på den måde at hvis Du f.eks. ligger Dig i en kystby har Du sorteret ca. halvdelen de potentielle kunder fra. Hvis Du ligger butikken i f.eks. Ringsted som ligger ca. midt på Sjælland kan der komme kunder til Dig fra alle retninger.

På den anden side skal Du nok også være klar over at hvis Du skal have en saltvandsbutik der trækker kunder ind er det en stor investering der skal til og det tager mange år før opstarten er tjent ind. Det er meget vigtigt at finde de rigtige lokaler første gang da man ikke "bare lige" flytter en saltvandsbutik.

Noget aften åbent er en god ide og ville give nogle kunder bedre mulighed for at handle hos Dig men det er meget trættende i længden at have de lange dage så for Din egen skyld bør Du nøjes med en dag om ugen.

Knæk og bræk med projektet
Elliott

720 balje/ 140 bundkar / Under construktion
Min balje: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p544044
Brugeravatar
Elliott
Dværg kejser
Dværg kejser
Reactions:
Indlæg: 114
Tilmeldt: lør 24. nov 2012 09:12
11
Postnummer: 4532 Gislinge
Saltvand siden?: 2003
Geografisk sted: Holbæk

Re: Saltvandsbutik på midt-syd sjælland?

Indlæg af Elliott »

p.s. Hvis Du ikke ved det er Decocean ved at flytte til Greve hvor det bliver en del nemmere at komme til ham sydfra.
Elliott

720 balje/ 140 bundkar / Under construktion
Min balje: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p544044
Brugeravatar
mipe
Rev haj
Rev haj
Reactions:
Indlæg: 1241
Tilmeldt: søn 6. jan 2008 17:55
16
Postnummer: 7400 Herning
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Midtjylland
Kontakt:

Re: Saltvandsbutik på midt-syd sjælland?

Indlæg af mipe »

Selvom den handler om ferskvand, så vil jeg da anbefale at læse denne tråd igennem: http://www.akvariefisk.dk/forum/thread/?ID=1410899" onclick="window.open(this.href);return false;
Se mere om mine akvarier her: www.gotfred.com/akva.html
"It's not leaking - It's overflowing." (Citat: Homer Simpson)
Besvar

Tilbage til "Generel saltvandssnak"