Antal fisk

Forum for alle der er nye indenfor hold af saltvandsakvarie.
Besvar
Hagbarth
Copepod
Copepod
Reactions:
13
Postnummer: 7100 Vejle
Saltvand siden?: 2012

Antal fisk

Indlæg af Hagbarth »

Hvad vil være det bedste/max antal fisk er i et 75l JJ akvarium?

Lige pt er der 2 små klovne på ca 4-5cm og 1 yellow watchman goby, alle dyr ser ud til at trives. Dog er goby'en stadig lidt genert, da det er den nyeste tilkommer (efter min orange spotted goby valgte at tage en tur ud på stuegulvet :BA )
Jeg overvejer at tilføje en 6 stribet gylte som sidste skud på stammen, men er ikke sikker på om det er i overkanten. Både for fiskenes velfærd og om det vil overbelaste akvariet.

Det skal siges jeg har fået dækglas på, skal ikke nyde noget af flere fisk på udflugt i stuen.
Mikkel sloth
Palet kirurg
Palet kirurg
Reactions:
14
Postnummer: 9400 Nørresundby
Saltvand siden?: 2010

Re: Antal fisk

Indlæg af Mikkel sloth »

du vil nok være tæt på at overbelaste, men hvis du kører ugentlige vandskifte, så burde det kunne lykkedes :)! Dog skal du sørge for at fiskene er små, da det jo ikke er verdens største akvarie.
Hagbarth
Copepod
Copepod
Reactions:
13

Indlæg af Hagbarth »

Jeg skifter vand hver lørdag, med saltvand der bliver blandet dagen i forvejen. Så er det jo bare om jeg tør tage chancen og håbe det hele ikke vælter :)
Brugeravatar
hellfish
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 5000 Odense C
Saltvand siden?: 2008
Geografisk sted: Odense c

Indlæg af hellfish »

Tænk på at en 6 stribe lever Mest af pods.. Så hvis du ikke har for mange sten skal du nok vælge en anden :)
Brugeravatar
Carsten
Rev haj
Rev haj
Reactions:
20
Postnummer: 3650 Ølstykke
Saltvand siden?: 1976
Geografisk sted: 3650 Ølstykke

Indlæg af Carsten »

En seksstribet gylte tror jeg vil stresse meget i et så lille akvarie. De svømmer ret meget rundt og er meget hurtige svømmere.
Hagbarth
Copepod
Copepod
Reactions:
13

Indlæg af Hagbarth »

Mange tak for hurtige svar :)

Jeg har 4-5kg LS, og en del reef keramik. Hvad jeg kunne forstå på JJ vil reef keramikken, blive mere eller mindre lige så levende som LS. Og så vidt jeg har kunne læse mig frem til, er de forholdsvis lette at få til at spise flager, pellets, frost fodder osv?

Men jeg vil nu alligevel ikke tage chancen, hvis den bliver stresset over for lidt plads. Så vil jeg hellere holde mig til dem jeg har :y
Besvar

Tilbage til "Ny i faget?"