Søanemone
-
- Kejser fisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4200 Slagelse
- Saltvand siden?: 2012
Re: Søanemone
Martin Larsen
Slagelse
Min tråd til mit 360 liters hjørneakvarium:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=84789" onclick="window.open(this.href);return false;
Slagelse
Min tråd til mit 360 liters hjørneakvarium:
http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=84789" onclick="window.open(this.href);return false;
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Saltvand siden?: 2007
Mener bare at folk nemt kan opfatte farven som hvid da det er denne farve eks min har uden uv.Fyensgade skrev:Mikki:
E. quadricolor anemones (bubbletip) often appear in a variety of morphs, including rose, orange, red and standard green.
Both the tentalces and oral disc of Heteractis aurora are brown or purplish.
Jeg snakker selvfølgelig anemoner i akvariehobbyen og ikke:
The Striped or Armed Anemone (Dofleinia armata) found in Australia is considered extremely dangerous as it can inflict painful stings that take months to heal.
(urticina) The tentacles, superior of the column and usually 100 in number, are green to opaque cream with red and white striations and semi-transparent when extended.
The colour range of this sea anemone (M. senile) is large but for any one specimen the colour is uniform throughout, except for the orange-red lip surrounding the central mouth. Colours include, white, cream, pink, orange, red, grey, brown and olive-green.
Livet er som et saltakvarie. Det gælder om at ramme de rigtige værdier 

- Fyensgade
- Foxface
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 2200 København N
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: Kbh N
Hvor længe har du haft din Mikki og hvad art er det? 

...og 27L Softies fragmentakvarium
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Jamen min har jeg haft i ca 1 månedeFyensgade skrev:Hvor længe har du haft din Mikki og hvad art er det?
den er hvid/blå i armene og rød fod. Mener han kaldte den tomat anemone. men når jeg søger under dem. er det slet ikke lig min syntes jeg. 2 sek og så sætter jeg lige et billede in af den

- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Mikki skrev:Jamen min har jeg haft i ca 1 månedeFyensgade skrev:Hvor længe har du haft din Mikki og hvad art er det?
den er hvid/blå i armene og rød fod. Mener han kaldte den tomat anemone. men når jeg søger under dem. er det slet ikke lig min syntes jeg. 2 sek og så sætter jeg lige et billede in af den

- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Mon ikke den er i den her familie heteractis magnificaMikki skrev:Mikki skrev:Jamen min har jeg haft i ca 1 månedeFyensgade skrev:Hvor længe har du haft din Mikki og hvad art er det?

- Fyensgade
- Foxface
- Reactions:
- 15
Helt sikkert ikke en H. magnifica.. Ved ikke om det kunne være en H. crispa.. Den er sgu flot - og den er jo ikke hvid som de afblegede anemoner man ser i handlen..

- Fyensgade
- Foxface
- Reactions:
- 15
Men du må lige opdatere tråden om nogle mdr. Der var for et-to år siden en bruger med præcis samme udseende anemone og jeg mener at hans med tiden genvandt en alm brun farve..

- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Tak det vil jeg gøreFyensgade skrev:Men du må lige opdatere tråden om nogle mdr. Der var for et-to år siden en bruger med præcis samme udseende anemone og jeg mener at hans med tiden genvandt en alm brun farve..

her er et billede af en kæmpe en.
- Vedhæftede filer
-
- imgres.jpg (8.25 KiB) Vist 1446 gange

-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 8220 Brabrand
Et godt parameter, for at holde øje med om din anemone har det godt er, at kigge på munden. Er den åben, er det er dårligt tegn. Munden skal være lukket.
Du skal ikke tvinge en reje ind i munden på den. Hvis ikke den reagere på, at du forsøger at fodre den (dvs. Lukker tentaklerne omkring fødeemnet og fører det hen til munden), så er den højst sandsynlig ikke interesseret i maden.
Nu er det ikke en boble-anemone du har, men på denne side:
http://www.karensroseanemones.net/beforeyoubuyone.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Står der mange gode råd, fx til, hvad du skal være opmærksom på, når du køber en anemone. Den må fx ikke være hvid eller en eller anden sindssyg farve, som tegn på at den er blevet farvet.
Der står også flere adfærdsteorier baseret på denne kvindes erfaringer med BTA anemonen.
Det kan du evt læse.
Jeg håber din anemone klarer den!
Du skal ikke tvinge en reje ind i munden på den. Hvis ikke den reagere på, at du forsøger at fodre den (dvs. Lukker tentaklerne omkring fødeemnet og fører det hen til munden), så er den højst sandsynlig ikke interesseret i maden.
Nu er det ikke en boble-anemone du har, men på denne side:
http://www.karensroseanemones.net/beforeyoubuyone.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Står der mange gode råd, fx til, hvad du skal være opmærksom på, når du køber en anemone. Den må fx ikke være hvid eller en eller anden sindssyg farve, som tegn på at den er blevet farvet.
Der står også flere adfærdsteorier baseret på denne kvindes erfaringer med BTA anemonen.
Det kan du evt læse.
Jeg håber din anemone klarer den!

- Bingocaller
- Rev haj
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Saltvand siden?: 2010
Fyensgade ved hvad han snakker om - hold jer til hans råd
Min crispa blev brun efter 1 år - det er et sundhedstegn - ingen anemoner er hvide
Min crispa blev brun efter 1 år - det er et sundhedstegn - ingen anemoner er hvide
Light travels faster than sound - maybe thats why some people appear bright until you hear them speak...
- Mikki
- Rev haj
- Reactions:
- 12
Det billede jeg har lagt ind af den store. den er magen til den jeg har. Syntes da den ser stor sund og hvid ud?Bingocaller skrev:Fyensgade ved hvad han snakker om - hold jer til hans råd
Men jeg ingen ekspert på det område.