update..... Den har indtil vïdere ikke lavet ballade i form af indtagelse af levende i baljen... Men hold da K..ft hvor er den vokset i forhold til nov.12

Ved ikke hvad "mutanten" er blevet så stor af... men det er lige før den sidder og banker på ruden med kloen og slikker sig om munden, når ungerne går forbi akvariet!
Jeg har desuden fundet forklaringen på, hvorfor der ofte ligger en masse små rød/orange stykker fra sponge-rocksne overalt på den lyse sandbund! Krabben bor en en ret så stor sponge-rock, hvor den simpelthen har gravet og gravet, så et kæmpe stykke af stenen er væk!! Jeg overvejer nu om den skal væk... selvom den hverken har taget levende
fisk,
rejer eller noget! jeg frygter dog lidt for min mandarins helbred når den svømmer rundt omkring krabbens hule..
Havde vores
akvarie været +500L havde jeg været mere eller mindre ligeglad.. men efter min mening synes jeg den er for stor til vores balje (eller bliver det med tiden ihvertfald!)!
Overdriver jeg? eller skal den blive? Den er jo en god skraldemand og har udover graveriet, ikke lavet ballade... Hvor store skal de være, før man skal frygte for det andet levende?