Jeg har efter længere tids overvejelser taget chancen og forsøgt mig med en Chelmon Rostratus beboer i mit akvarie.
Fisken indtog allerede ved forhandleren både mysis og artemia, så derfor turde jeg godt købe den.
Herhjemme er den også faldet fint til efter et par hårde dage med gnavne kirurger, men den indtager fint med foder (artemia og mysis) og har ingen hvide pletter.
Jeg vil dog rigtig gerne have den til at spise flagefoder også! Er der mon nogen, der har nogle gode tricks her? Aktuelt fodrer jeg nøjagtig det samme sted i akvariet hver gang for på den måde måske indirekte at lære den, at "i dette rør kommer der mad" (inkl flagefoder!). Men den virker stadig ikke nok interesseret i flagefoderet til at den gider smage på det. Den er dog aktiv omkring "fodringsstedet", men spiser intet.
Næste skridt tænker jeg er, at blande flagefoder i sprøjten med artemia og fodre denne fisk målrettet (aflede de andre fisk med andet fodder).
Men er der ellers nogen, der har nogle gode erfaringer eller ideer? Er det mon tålmodighed jeg mangler?

På forhånd tak for hjælpen!
Johanne