Dræbe zoa
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 8981 Spentrup
- Saltvand siden?: 2008
- Geografisk sted: Gassum, Randers
Dræbe zoa
Jeg ved godt det har været oppe før, men jeg kan ikke finde trådene om det.
Jeg har en del grimme zoa jeg gerne vil have af med, men jeg er ked af at tage de sten op de gror på da det vil forstyrre min store anemone.
Kan man evt. dække dem over så de ikke får lys, eller er vejen frem saltsyre?
Jeg har en del grimme zoa jeg gerne vil have af med, men jeg er ked af at tage de sten op de gror på da det vil forstyrre min store anemone.
Kan man evt. dække dem over så de ikke får lys, eller er vejen frem saltsyre?
Min 430Liter tank: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=30588 Nu med 900Liter Tank
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Re: Dræbe zoa
Istedet for at dræbe dem så skræl dem af. Det kna godt være at du synesde er grimme, men det er jo ikke nødvendigvis alle der synes det.
En skarpkniv(f.eks urtekniv) ind under den enkelte polyp og lirk den af.
Når du så har fået dem af der skal af, så tag et lille stykke sten, et stykke gaze og et par elastikker.
læg nogle plypper op på stenen, og binde gaze rundt om, ikke for stramt og heller ikke for løst. Saml gazen med elastikkerne. Det er ikke sikkert at alle polypper overlever, men en god del skulle gøre det.
Men husk endeligt handkserne!!!! Der er flere som har fået forgiftinings symptoner ved at rode meget med polypperne uden handsker
Når du så har fået dem af der skal af, så tag et lille stykke sten, et stykke gaze og et par elastikker.
læg nogle plypper op på stenen, og binde gaze rundt om, ikke for stramt og heller ikke for løst. Saml gazen med elastikkerne. Det er ikke sikkert at alle polypper overlever, men en god del skulle gøre det.
Men husk endeligt handkserne!!!! Der er flere som har fået forgiftinings symptoner ved at rode meget med polypperne uden handsker
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 16
Ok tak for tippet Carsten, du har ret i at der kan være andre der kan have glæde af dem. Men jeg troede bare at der er en stor risiko for at der vokser nye ud der hvor jeg skære dem af hvis det hele ikke kommer med.Carsten skrev:Istedet for at dræbe dem så skræl dem af. Det kna godt være at du synesde er grimme, men det er jo ikke nødvendigvis alle der synes det.
Er godt klar over at det kan være noget giftigt stads, og tage naturligvis forbehold for det.
Min 430Liter tank: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?f=93&t=30588 Nu med 900Liter Tank
-
- Klovnfisk
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 8350 Hundslund
- Saltvand siden?: 2012
Tror jeg ville gøre som Carsten, og hvis du er i tvivl om du har fået dem alle eller det hele, så dæk det område til med et eller andet. Syntes jeg læste noget her på siden for et stykke tid siden hvor nogen dækkede noget til med lim eller noget tilsvarende man skulle opbløde i vand først.
Ellers kan det være noget plastik kan gøre det, der skal også vandcirkulation til for at de kan leve, men ved ikke om det kan forurene dit akvarium da en del på/i den sten vil dø.
Ellers kan det være noget plastik kan gøre det, der skal også vandcirkulation til for at de kan leve, men ved ikke om det kan forurene dit akvarium da en del på/i den sten vil dø.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Du skal ikke skære dem af, de skal lirkes af så foden kommer med. Skærer du dem af dør de.
-
- Picasso aftrækker
- Reactions:
- 16
OK
- Petercw
- Rev haj
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 6760 Ribe
- Saltvand siden?: 2012
Husk for guds skyld at brug handsker og briller når du gør det, nogle af dem kan være MEGET giftige.
Hvis du får noget af det stads i øjnene, så kan det gå helt galt
Såmænd også hvis du har en lille rift på hånden eller andet. Pas på de Zoa.
Hvis du får noget af det stads i øjnene, så kan det gå helt galt

Såmænd også hvis du har en lille rift på hånden eller andet. Pas på de Zoa.
Mit akvarie: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 74#p588474" onclick="window.open(this.href);return false;