Mit overløb
-
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 7600 Struer
- Saltvand siden?: 2009
- Geografisk sted: 7600 Struer
der har jeg så kun 5 mm, ellers vil jeg få problemer med vanlinien og armaturet
900 L viewtopic.php?t=10798
- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2006
Du skal tænke på at der er en del flow i overløbet, så vandstanden kommer ikke til at være der hvor "tænderne" starter, men højere, hvis du forstår. På mit er der så meget flow, at vandstanden står ca. 2 cm over der hvor "tænderne" starter, hvilket vil sige, at vandstanden faktisk er helt oppe ved toppen af "tænderne."Mathias_C skrev:men bliver min vandstand ikk meget lav ?
Ellers kan du jo også flytte kammen op og ned og derved justere vandstanden. Så jeg tror ikke det er helt ved siden af, der hvor du har placeret den.
- Mathias_C
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 9330 Dronninglund
- Geografisk sted: Nordjylland
har du også tonet selve overløbet er lidt svært at se, det kan jo være billedet snyder
Hmm hvor stort er det akvarie der?, rimelig pudsig er jeg ved at lave nødagtig det samme som du har gang i, mit er et 112 l akvarie, i går limede jeg mit overløb i, og i dag er jeg ved at tone bag og sideglasset helt sort
Her er et hurtig billede af hvordan jeg har gjort

hvis vandstanden er op til toppen af kammen så kan fiskene da risikere at havne i overløbet kan de ikkDu skal tænke på at der er en del flow i overløbet, så vandstanden kommer ikke til at være der hvor "tænderne" starter, men højere, hvis du forstår. På mit er der så meget flow, at vandstanden står ca. 2 cm over der hvor "tænderne" starter, hvilket vil sige, at vandstanden faktisk er helt oppe ved toppen af "tænderne."
Ellers kan du jo også flytte kammen op og ned og derved justere vandstanden. Så jeg tror ikke det er helt ved siden af, der hvor du har placeret den.

hvorfor har du så meget pågrund af flovet? hvis jeg havde det så vil der jo ikk være mere vand til bage i akvariet til noget leveneJeg har ca 2cm fra toppen af mit overløb til undersiden af de langs gående glas stivere !

nå men nu bliver det sådan, ellers må jeg jo bare lave det om, aflevere det i hvert falde i morgen

MVH
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
Mathias
STATUS:
300 l waterbox opstartet primo 2022 - mixed reef
- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8210 Århus V
Øhh, hvad mener du?Mathias_C skrev:hvis vandstanden er op til toppen af kammen så kan fiskene da risikere at havne i overløbet kan de ikk![]()
Jo hvis de hopper op af vandet så ville de.
hvorfor har du så meget pågrund af flovet? hvis jeg havde det så vil der jo ikk være mere vand til bage i akvariet til noget levene![]()