Profilux III

Forum for snak om lys, skummere, pumper etc.
Besvar
Lind-holm
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
13
Postnummer: 7800 Skive
Saltvand siden?: 2013
Geografisk sted: 7800, Skive
Kontakt:

Profilux III

Indlæg af Lind-holm »

Hej.

Jeg går lidt med tankerne om af købe/starte et saltvandsakvarie.
Dermed skal man jo have noget udstyr, jeg vil på ingen måde gå på kompromis, derfor Profilux III...
Problemet er så, vil man kunne koble min Ati Sunpower 8x80 til denne styringsendhed?
Og kan man ikke få andet en ph og temperatur måleinstrumenter til den ?

På forhånd tak !!!
Venlig Hilsen
Edward Lind-Holm

Acropora Millepora er naturens svar på perfektion
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Re: Profilux III

Indlæg af amddurin »

Du kan osse få Oxygen, Conduct og Redox prober...

:beer:
"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Lind-holm
Grøn Chromis
Grøn Chromis
Reactions:
13
Postnummer: 7800 Skive
Saltvand siden?: 2013
Geografisk sted: 7800, Skive
Kontakt:

Indlæg af Lind-holm »

Ohh, ja det er også rigtigt.

Er der slet ingen der ved noget med Forbinding af T5 lampen, og Profilux ?
Ellers tænker jeg i nogle Ecotech Marine Radions, men men men hvor mange skal der så bruges over (160x75x60- 720 liter)
Og kan disse forbindes ?
Når de nævner på youtube (Bulkreefsupplie) at man kan forbinde sin kalkreaktor til sin niveau måler, sættes kalkreaktoren så bare til at pumpe vandet ud i karet, hvor niveau måler pumpen befinder sig ?

Conduct hvad går det ud på ? og er det en nødvendighed ?
Venlig Hilsen
Edward Lind-Holm

Acropora Millepora er naturens svar på perfektion
Brugeravatar
Stefan
Rev haj
Rev haj
Reactions:
18
Postnummer: 2750 Ballerup
Saltvand siden?: 2007
Kontakt:

Indlæg af Stefan »

Hvis du køber en Powerbar, såkan du styre udgangene (230v on/off). Hvis det er den model Sunpower der kan styres med 0-10v input, så kan Profiluxen også bruges. Der kræver bare et lille udvidelsesmodul.
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

Du kan sagtens få den til at styre T5 lamper.
Jeg har min til at styre min diy led lampe med dæmpning og blanding af blå ctr hvide med min profilux.
Der er et modul du kan købe til det. Den hedder GHL EVG-AP-2F EVG og koster 178, et eller andet øre beløb
Nu er jeg ikke ekspert, men mon ikke den kan bruges til dine T5? Den vil helt sikkert kunne tænde og slukke for dem, det er jeg sikker på.
Måske er det et andet modul der skal bruges, men ellers kan et almindeligt tænd/slukur kunne gøre det.

Jeg har også min osmolator på min Profilx. Den kører på en optisk læser placeret i returkammeret.

Mht Ecotech Radion, så giver det ingen fordel at tænde og slukke med en Profilux, da der er en tænd/sluk funktion i lamperne i forvejen.
Lamperne forbindes trådløst. Du skal blot være opmærksom på at, hvis du har trådløst netværk der hvor du bor (WIFI) så skal det måske slukkes når du connecter dem. Det skulle vi gøre da vi forbandt mine (vi har vores eget Wifi i huset), da det gik ind og lavede støj.

Mit akvarie er 180x70x70 og jeg har fire over. Jeg kunne godt have brugt en mere, men pga min midtersprosse kan det ikke lade sig gøre.

Jeg kan ikke se hvad Profiluxen har med en niveaumåler at gøre i relation til kalkreaktor.
Profiluxen styrer ph proben i kalkreaktoren og tænder og slukker for magnetventilen og ikke for en pumpe.
Udløbet fra kalkreatoren kører konstant og skal ikke tændes og slukkes.

Mht Profilux i øvrigt, så gå ind og kig på DeepOceans hjemmeside. Der kan du se alle de forskellige muligheder der er og der er en del.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Brugeravatar
amddurin
Rev haj
Rev haj
Reactions:
16
Postnummer: 4700 Næstved
Saltvand siden?: 2009
Geografisk sted: Næstved
Kontakt:

Indlæg af amddurin »

Til brug med kalkreaktor bruger man et ekstra kort + probe, så man har 2 stk. Ph prober sat til... (Hvis du vil have til både Akv og reaktor.)

"Alle veje fører til Rom, men for meget Rom føre ingen vegne" René Durin 2014
Geiss V2.0: http://kortlink.dk/em62
(Gl. Tråd: http://www.kortlink.dk/bcc2)
Brugeravatar
crazy seahorse
Rev haj
Rev haj
Reactions:
13
Postnummer: 3660 Stenløse
Saltvand siden?: 2005
Geografisk sted: Ganløse

Indlæg af crazy seahorse »

amddurin skrev:Til brug med kalkreaktor bruger man et ekstra kort + probe, så man har 2 stk. Ph prober sat til... (Hvis du vil have til både Akv og reaktor.)

Det er en rigtig god idé, som jeg selv bruger.
Ph proben i akvariet er dog ikke et must, for at få en kalkreaktor til at køre.
Men at måle sin Ph i akvariet er efter min mening en underkendt indikator for, om akvariet kører som det skal.
Ikke ret mange bekymrer sig om Ph´en i tanken da den i et stabilt rev normalt ligger som den skal.
Men det fungerer lidt som vi menneskers temperatur.
Et af de første steder vi registrerer at der er noget der ikke spiller, eller er under opsejling, er når vores temperatur stiger (feber)
Det samme i revet, falder ph uden påviselig grund er det et tegn på at noget er under opsejling og så skal man til at lede.

Erik
"Most of the failures with marine aquaria are due to lack of knowledge of the biological processes that occur in the aquarium." Martin A Moe Jr.

Mit akvarie: viewtopic.php?f=138&t=56762" onclick="window.open(this.href);return false;
Besvar

Tilbage til "Lys, filtrering og andet teknik"