Spørgsmål: hvilke blæsere skal jeg skifte til? Link modtages

Hvad bruger i af skummer? Jeg har en tunze 9002. Synes dog at denne model larmer selvom den dog er yderst funktionel.
Lyder spændendeJones skrev:Så blev det vist tid til at løfte sløret for mit nye projekt. Jeg har købt et red sea max 130d af en her på forum. Planen var egentlig at det bare skulle fyldes med lidt blandet eyecandy, men da jeg lige nu befinder mig på st.Croix i caribien, har jeg samlet lidt inspiration ude på revet. Dette har medført at jeg overvejer muligheden for at akvarie der kun huser caribiske fisk. Synes generelt at folk blander tingene for meget og ingen af akvarierne, man ser i folks hjem ligner virkeligheden. Måske er min drøm noget nær umulig men jeg vil undersøge mulighederne når jeg kommer hjem.
Spørgsmål: hvilke blæsere skal jeg skifte til? Link modtages![]()
Hvad bruger i af skummer? Jeg har en tunze 9002. Synes dog at denne model larmer selvom den dog er yderst funktionel.
Jones skrev:Har været fanget pga et tropisk uvejr, og hvad gør man så? Jo man Googler lidt indtil man finder http://reefguide.org/home.html hvor man så kan finde navne på alle de flotte fisk man godt kunne tænke sig i sit akvarie. Har samtidig undersøgt priser på deepocean.dk og nogle af fiskene ser helt fornuftige ud. Andre ved jeg dog kan skaffes meget billigere hos min lokale fiskepusher. ligeledes er det ikke alle fiskene, deepocean er leveringsdygtige med. Men kommer tid kommer råd. Tror dog mere og mere på at det kan lade sig gøre at lave et lokalitets rev, der samtidig lever op til mine ønsker om et godt og velkørende akvarie.
Min liste ser ud som følger (alle fisk i small om muligt)
Dronninge kejser - Holacantus ciliaris (tiny juvenile)
Holacanthus tricolor (small)
Dværgkejser - Centropyge argi
Gylte - Thalassoma bifasciatum (small)
Butterflyfish - Chaetodon sedentarius
Butterflyfish - chaetodon capistrates
Atlantic blue tang - acanthurus coeruleus (juvenile)
Acanthurus bahianus (small)
Damsel - stegastes leucostictus (juvenile hvis den overhovedet kan købes et sted)
Disse fisk er på ønskelisten, men dronningekejseren er der nok ikke meget fremtid i da den vil blive for stor til akvariet. Ovenstående flok vil desuden udgøre for mange fisk til akvariet, men som sagt er denne liste mit udgangspunkt over fisk jeg kan lide og som jeg med egne øjne har set rundt om på de forskellige rev. Alle fiskene forekommer i store mængder og jeg har derfor ikke de samme betænkeligheder ved at holde dem som hvis det havde været sjælne fisk. Vi skal jo passe på naturen![]()
Jeg tror at jeg vil forsøge mig med en ny pumpe til min tunze 9002 skummer da denne er gået i stykker. Vil helst ikke bruge penge på en ny skummer når jeg kan fixe den gamle. Måske kan den gøres mere lydsvag? Vil desuden skifte akvariets to larmende blæsere når jeg finder nogle lydløse. Hvad bruger I?
Jeg må give Dyne ret. Skal det være lydløst, skal du bruge en luftskummer.Jones skrev:Akvariet skal være helt lydløst. Ar du opskriften på dette ? Bestiller blæsere så snart jeg er hjemme i dk igen. Og mht skummer skal den bare være så stille som mulig. Har en eheim 100 luftpumpe liggende. Ved ikke om denne kan bruges til noget i forbindelse med en luftskummer?