Jeg har meget fint sand i mit akvarie (sugar size), og ikke synderligt meget strøm, kun hvad der kommer fra min spandpumpe. Alligevel hvirvler det rundt med små sandkorn i vandet hele tiden Sandet er forholdsvis nyt, skal det lige have lov til at etablere sig, eller skal det skiftes helt ud?
Det kan være meget svært at holde på plads, og som Carsten skriver kommer du nok til at kigge på dine strømningsforhold. Når det så er gjort kommer det sikkert afligevel til at ligge i tykkere lag nogle steder end andre !
Du kan altid sætte en masse store flotte koraller i sandet ellers til at holde det på plads
Mvh Brian [center]Startede saltvand i 2001, startede forummet i maj 2004, solgte 1300 liters baljen i 2009-10 og venter nu på bedre tid om XX antal år til at starte igen [/center]
Jeg synes man nemt kan fornemme om der skal mere cirkulation på, og med det jeg har nu, er alt vand i bevægelse,og jeg synes ikke der skal mere på.
Nu har jeg rykket på min spraybar så nu må jeg se. Det gør mig intet det ligger sig i "bakker" nogle steder, bare det ikke hvirvler op i vandet