Forhandler herhjemme i DK
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 2620 Albertslund
- Saltvand siden?: 2009
Forhandler herhjemme i DK
Hey alle derude.
Nu vil jeg gerne hører jeres mening om forhandlerne herhjemme?
Jeg har personligt gjort mig mine egne erfaringer herhjemme fra, og synes de fleste er rodet og uorganiseret.
Derudover synes jeg kvaliteten af fisk er for ringe for det meste. Vil ikke udpege nogle forhandler, fordi vil ikke bruge dette emne til at "skælde" forhandler ud eller være efter dem. Vil håbe at de måske kunne få noget positiv kritik og vil tage imod det, så vi kunne forhøje kvaliteten herhjemme. Vil nu også sige jeg har mødt en 3-4 butikker herhjemme hvor jeg bare har tænkt: god Kundeservice, ikke rodet lokale og gode sunde fisk og koraller.
Håber at måtte hører jeres mening
Jeg har personligt gjort mig mine egne erfaringer herhjemme fra, og synes de fleste er rodet og uorganiseret.
Derudover synes jeg kvaliteten af fisk er for ringe for det meste. Vil ikke udpege nogle forhandler, fordi vil ikke bruge dette emne til at "skælde" forhandler ud eller være efter dem. Vil håbe at de måske kunne få noget positiv kritik og vil tage imod det, så vi kunne forhøje kvaliteten herhjemme. Vil nu også sige jeg har mødt en 3-4 butikker herhjemme hvor jeg bare har tænkt: god Kundeservice, ikke rodet lokale og gode sunde fisk og koraller.
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Saltvand siden?: 2007
- Geografisk sted: Odense NØ
Re: Forhandler herhjemme i DK
Nu er saltvandsforhandlere efterhånden en uddøende race i DK i det hele taget. Her på Fyn har vi med lidt god vilje en halv 

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 12
Jeg vil give dig ret, og synes det er sørgeligt 
Men hvorfor dør de forskellige?

- Søren Ravn
- Palet kirurg
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8700 Horsens
- Saltvand siden?: 2004
- Geografisk sted: Horsens
De bedste special butikker skal være lidt rodet, og hvis ejeren er lidt speciel gør det heller ikke noget.CasperJohan skrev:Hey alle derude.
Jeg får kuldegysninger hver gang jeg nærmer mig en bil forhander og bil sælgere.
/Søren
-
- Palet kirurg
- Reactions:
- 14
- Postnummer: 9400 Nørresundby
- Saltvand siden?: 2010
Jeg mener at så længe det levende som butikken besidder har det godt og er sunde og raske, ja så vil jeg skide på butikken er rodet !
Man kan jo sagtens være dygtige til at håndtere dyr/fisk og samtidig være et kæmpe rodehoved
! Derudover må jeg sige at jeg ofte kører en tur ned igennem landet for at handle saltvandsting, da vi i Nordjylland er lettere begrænset desværre
. I Nordjylland har vi vel kun to forhandlere tilbage, Akvarius i Vrå og styr-på-dyr i aalborg. Malawicarsten har ikke fået sending hjem i over et halvt år så vidt jeg ved
! Synes dog at de to resterende forhandlere gør et godt stykke arbejde, og forsøger at få flere igang emd saltvand, både for egen vindings skyld men også for at udbrede hobbyen.
Det skal dog siges at de to forhandlere supplerer hinanden ganske ok, det som styr på dyr mangler, er koraller, og det som jeg synes akvarius lidt mangler er fisk
! Kan være jeg bare har været uheldig de gange jeg har besøgt ham, da jeg ikke har været der alt for mange gange
!

Det skal dog siges at de to forhandlere supplerer hinanden ganske ok, det som styr på dyr mangler, er koraller, og det som jeg synes akvarius lidt mangler er fisk

- Steffenhn
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 5230 Odense M
- Geografisk sted: Fyn, Odense
Som Helena så pænt nævner, så mangler vi også en forhandler her på fyn. Der var intet som at tage til Saltvandfyn og få en snak med Jan - det var tider!
-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 4700 Næstved
- Saltvand siden?: 2008
Steffenhn skrev:Som Helena så pænt nævner, så mangler vi også en forhandler her på fyn. Der var intet som at tage til Saltvandfyn og få en snak med Jan - det var tider!
hvad er der blevet af ham??
Brugte ham godt nok også meget der jeg startede op
- Steffenhn
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
Han havde jo lidt med, var det lungerne ? Han hostede i hvertfald voldsomt. Men jeg er ikke sikker, så vi må have en anden på banen. Jeg er også tit undret mig over hvad der skete, men har bare aldrig ville spørge herinde.Kirling skrev:Steffenhn skrev:Som Helena så pænt nævner, så mangler vi også en forhandler her på fyn. Der var intet som at tage til Saltvandfyn og få en snak med Jan - det var tider!
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 12
Ja har godt lagt mærke til der ikke er nogle på Fyn.
Og ja der kan sagtens værre rodet og fiskene stadig er fine og raske.
Men synes tit jeg har lagt mærke til at når der er rodet, så er fiskene typisk også afmagret eller har hvide pletter eller dårlige finner. Nogle gange undre jeg mig så også hvordan forhandlerne kan finde på at sætte 2 fisk sammem som kan slå hinanden ihjel bare ved synet af hinanden.
Man det nogle gode svar og dejligt folk vil svare
Og ja der kan sagtens værre rodet og fiskene stadig er fine og raske.
Men synes tit jeg har lagt mærke til at når der er rodet, så er fiskene typisk også afmagret eller har hvide pletter eller dårlige finner. Nogle gange undre jeg mig så også hvordan forhandlerne kan finde på at sætte 2 fisk sammem som kan slå hinanden ihjel bare ved synet af hinanden.
Man det nogle gode svar og dejligt folk vil svare

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det bunder nok oftest i uvidenhed og ligegyldighed.CasperJohan skrev: Men synes tit jeg har lagt mærke til at når der er rodet, så er fiskene typisk også afmagret eller har hvide pletter eller dårlige finner. Nogle gange undre jeg mig så også hvordan forhandlerne kan finde på at sætte 2 fisk sammem som kan slå hinanden ihjel bare ved synet af hinanden.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 5000 Odense C
- Geografisk sted: Odense
Fordi vi køber vores grej på nettet og i Tyskland og Kina!CasperJohan skrev:Jeg vil give dig ret, og synes det er sørgeligt
Salg af fisk og koraller er ikke nok til at holde en forretning kørende.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
Tidligere 250 liters: http://m.youtube.com/watch?v=6SVmvAfMTc4æ
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det er nu ikke altid at hverken nettet eller Tyskland er billigst.
Jeg har fået tilbudt både skummer og pumper til en pris hvor hverken netshops eller Tyske butikker kan være med.
Jeg har fået tilbudt både skummer og pumper til en pris hvor hverken netshops eller Tyske butikker kan være med.
- Tonny
- Palet kirurg
- Reactions:
- 15
- Postnummer: 4140 Borup
- Geografisk sted: Nr. Dalby borup sj.
- Kontakt:
Jeg forstår ikke hvorfor de gode velassorterede butikker ikke sælger i både butik og over nettet.
Hvis en god butik solgte udstyr via nettet kunne han møde sin kundegruppe begge steder, det burde da være en win win.
En webshop kan laves utrolig billigt, gratis hvis man har lidt kendskab og en forhandleren ville nå ud til flere kunder...
Hvis en god butik solgte udstyr via nettet kunne han møde sin kundegruppe begge steder, det burde da være en win win.
En webshop kan laves utrolig billigt, gratis hvis man har lidt kendskab og en forhandleren ville nå ud til flere kunder...
Mvh.
Tonny Andersen
[center]...540L saltvand...[/center]
[center]http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=50741[/center]
Tonny Andersen
[center]...540L saltvand...[/center]
[center]http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic.php?t=50741[/center]
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Det ændrer ikke ved at mange....måske de fleste handler på nettet.Carsten skrev:Det er nu ikke altid at hverken nettet eller Tyskland er billigst.
Innovative Marine 30 gallon, skummer Skim Mate Midsize , MP 10 , Kessil 350A Led.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Ja, det kan undre lidt, men det tager også tid at vedligeholde en webside.Tonny skrev:Jeg forstår ikke hvorfor de gode velassorterede butikker ikke sælger i både butik og over nettet.
Men der er så en helt anden ting man kan støde ind i. Mage at varene som butikkerne får, kommer fra Tyskland.
I Tyskland er det grossisten der bestemmer udsalgsprisen, og fanden er løs hvis en butik ikke holder den pris de siger varen skal sælges til.
Så kommer der blot ikke flere varer.
Selvom faste priser ikke er tilladte i DK, så mener grossisterne dernede at de vil bestemme her også.
Det er desværre ikke tanke spind fra min side, men noget jeg fik fortalt af en fabrikant og grossist.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Måske ikke, men var forhandlerene lidt friskere til at opfordre folk til at skrive og få et tilbud hvis der er noget de skal have.leifkrarup skrev:Det ændrer ikke ved at mange....måske de fleste handler på nettet.Carsten skrev:Det er nu ikke altid at hverken nettet eller Tyskland er billigst.
Kunne en del af pengene måske ende her i landet i stedet for at ryge over grænsen.
Men vi må jo være eninge om at udvalget rundt om i verden er MEGET stort i forhold til hvad forhandleren blot med nogenlunde rimelighed kan forventes at have hjemme.
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 12
Jeg tror bare det vil svært for en forhandler at skulle både styre en netbutik også hvis der kommer i selve butikken samtidig :-/
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
rigtigt meget sælges idag som såkaldt "drop ship" Varen sendes fra grossisten/fabrikanten direkte til kunden frem for at butikken hardet stående hjemme.CasperJohan skrev:Jeg tror bare det vil svært for en forhandler at skulle både styre en netbutik også hvis der kommer i selve butikken samtidig :-/
Det er selvfølgeligt kun på dyrere varer og ikke forbrugs varer.
-
- Sommerfugl fisk
- Reactions:
- 16
- Postnummer: 9260 Gistrup
- Geografisk sted: Gistrup
- Kontakt:
Jan lukkede ned da han fik konstateret knogleskørhed og desværre ikke kunne holde til det mere.Kirling skrev:Steffenhn skrev:Som Helena så pænt nævner, så mangler vi også en forhandler her på fyn. Der var intet som at tage til Saltvandfyn og få en snak med Jan - det var tider!
Til Mikkel Sloth - JA det er lang tid siden du har været her og glo efter 50 kr koralstumper...
Sidste sending fisk & koraller jeg har fået er i Oktober 2012. Desværre har en perforeret blindtarm sat en midlertidig stopper for min evne til at bære rundt på kasser og køre efter tingene, MEN det regner jeg med er ovre inden længe.
http://www.malawicarsten.dk ® - Nordjyllands saltvandsmekka #1
Nordjyllands bedste udvalg i saltvand
Nordjyllands bedste udvalg i saltvand
- Helena
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: 5240 Odense NØ
- Geografisk sted: Odense NØ
Det var rigtig hyggeligt at komme hos Jan og LisbethSteffenhn skrev:Som Helena så pænt nævner, så mangler vi også en forhandler her på fyn. Der var intet som at tage til Saltvandfyn og få en snak med Jan - det var tider!

Tror ikke helt på jeg kommer igang igen før vi får en ny forhandler her på øen, hvilket nok ikke er særlig sandsynligt

Ingen vand i stuen, men overvejer næste træk.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Så må I sparke ham der i Nyborg mange gange over skinnebenene, så han har noget hele året.Helena skrev:Det var rigtig hyggeligt at komme hos Jan og LisbethSteffenhn skrev:Som Helena så pænt nævner, så mangler vi også en forhandler her på fyn. Der var intet som at tage til Saltvandfyn og få en snak med Jan - det var tider!Især i den første lille butik i kælderen, det var meget realistisk at kunne have det som en lille hobbybiks ved siden af noget andet.
![]()
Tror ikke helt på jeg kommer igang igen før vi får en ny forhandler her på øen, hvilket nok ikke er særlig sandsynligt
De prisen han solgte til sidst, var absolut attraktive
- Steffenhn
- Rev Rokke
- Reactions:
- 15
Hvornår har der været en forhandler i Nyborg ? Det er desværre ikke noget jeg kender tilCarsten skrev:Så må I sparke ham der i Nyborg mange gange over skinnebenene, så han har noget hele året.Helena skrev:Det var rigtig hyggeligt at komme hos Jan og LisbethSteffenhn skrev:Som Helena så pænt nævner, så mangler vi også en forhandler her på fyn. Der var intet som at tage til Saltvandfyn og få en snak med Jan - det var tider!Især i den første lille butik i kælderen, det var meget realistisk at kunne have det som en lille hobbybiks ved siden af noget andet.
![]()

- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Det er en som har noget havecenter, og normalt sælger koier og guldfisk, men om vinteren har han nogle gange haft saltvand i akvarierne.Steffenhn skrev:Hvornår har der været en forhandler i Nyborg ? Det er desværre ikke noget jeg kender tilCarsten skrev:Så må I sparke ham der i Nyborg mange gange over skinnebenene, så han har noget hele året.Helena skrev:Det var rigtig hyggeligt at komme hos Jan og LisbethSteffenhn skrev:Som Helena så pænt nævner, så mangler vi også en forhandler her på fyn. Der var intet som at tage til Saltvandfyn og få en snak med Jan - det var tider!Især i den første lille butik i kælderen, det var meget realistisk at kunne have det som en lille hobbybiks ved siden af noget andet.
![]()
De lokale må kunne fortælle mere.
-
- Rev haj
- Reactions:
- 18
Hvis du kun skal have blødkoraller og fisk så er fyns akvariecentrum på kertemindevej rigeligt.Helena skrev:Det var rigtig hyggeligt at komme hos Jan og LisbethSteffenhn skrev:Som Helena så pænt nævner, så mangler vi også en forhandler her på fyn. Der var intet som at tage til Saltvandfyn og få en snak med Jan - det var tider!Især i den første lille butik i kælderen, det var meget realistisk at kunne have det som en lille hobbybiks ved siden af noget andet.
![]()
Hyggeligt at se dig tilbage

-
- Rev haj
- Reactions:
- 17
- Postnummer: Ikke angivet
- Geografisk sted: middelfart
der er desværre ikke mange gode saltvandsbutikker tilbage, men det er vi jo også selv ude om. Efter som vi efter hånden kun kigger på priserne. For hvis en forhandler skal kunne klare deres store regninger på strøm og moms osv så kommer deres priser jo også til og ligge højere, for med som så meget andet så koster kvalitet også mere. Men de er desværre oppe imod en rigtig hård konkurrense for fisk og koraller der bliver bestilt direkte hos grossist, som har alt på lager og god kvalitet. Personligt ville jeg helst lægge alle mine penge hos en dansk forhandler som har varen hjemme og hvor man kan gå og hygge sammen med andre salt tosser. Men de har jo også svært ved og have alt det på lager de forskellige folk går og drømmer om, så her er grossist turene helt perfekte.
Saltvandsbutik på fyn syntes jeg ikke man kan kalde det, det virker som om de overhovedet ikke har styr på det de laver, men kan klart anbefale en tur til esbjerg, super service dejlige mennesker og et flot udvalg.
Saltvandsbutik på fyn syntes jeg ikke man kan kalde det, det virker som om de overhovedet ikke har styr på det de laver, men kan klart anbefale en tur til esbjerg, super service dejlige mennesker og et flot udvalg.
-
- Pudsereje
- Reactions:
- 12
Jeg mener også at aquastyle er en af de bedste herhjemme i Danmark, også er Flemming en flink fyr der tager sig tid til en snak. Derudover har han også styr på tingene.
- MoG
- Rev haj
- Reactions:
- 13
- Postnummer: 4684 Holmegaard
- Saltvand siden?: 2012
Enig...Carsten skrev:Det er nu ikke altid at hverken nettet eller Tyskland er billigst.
Et godt eksempel er tunze.. Da jeg startede op med saltvand og "fandt" Decocean, var jeg meget overrasket over at en fysisk butik, kontra webshops, kunne sælge eks. Tunze pumper m.m. Billigst! Jeg har endnu ikke set andre sælge eks. Tunze pumper billigere end Carsten, Decocean! Så inden man kaster sig over tastaturet og bestiller sine pumper på nettet, så smut en tur derind! Så støtter man en fysisk butik, får muligheden for at sludre med andre saltvandsfreaks og kigge på koraller og fisk!

Så jeg går da helt klart ind for at man støtter de fysiske Saltvandsbutikker i DK! Men der skal da ikke herske nogen tvivl om at de kunne være fedt hvis hylderne/akvarierne i de fysiske butikker, ALTID BUGNEDE AF FISK OG KORALLER!

Morten
- Elliott
- Dværg kejser
- Reactions:
- 12
- Postnummer: 4532 Gislinge
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: Holbæk
Enig i mange af jeres indlæg, jeg har selv butik (anden branche) og jeg prøver så vidt muligt altid at være med på prisen men har ikke mulighed for at overvåge alle webshops i verden og altid have den laveste pris på alt. Vi har en mand siddende fast til kun at lave markedsføring og holde hjemmesiden opdateret og det er et fuldtid+ job så jeg kan godt forstå der er få af de fysiske butikker der har en komplet og opdateret hjemmeside da der jo er en hel del at passe i en saltvandsbutik
Hvis Du/I gerne vil have nogle gode butikker at handle i og et godt udvalg er der kun en vej frem.. tænk globalt, handel lokalt
Kig evt. efter de ting Du har brug for på nettet, lav en liste og smut forbi Din lokale butik. Tag en snak om tingene, med mindre manden bag disken er en klovn vil han gerne have handlen og Du vil for det meste få en pris der ligger tæt på det Du kan handle det til på nettet (Måske billigere) Du har samtidig fået en snak om produkterne, noget vejledning og hvem ved.. det kan være Du havde planer om at købe noget der ikke helt passede sammen eller der findes måske en bedre/ billigere løsning? Den dag Du står og VIRKELIG har brug for den lokale forhandler og han har måtte dreje nøglen er det super ærgerligt at man glemte at støtte ham

Hvis Du/I gerne vil have nogle gode butikker at handle i og et godt udvalg er der kun en vej frem.. tænk globalt, handel lokalt

Kig evt. efter de ting Du har brug for på nettet, lav en liste og smut forbi Din lokale butik. Tag en snak om tingene, med mindre manden bag disken er en klovn vil han gerne have handlen og Du vil for det meste få en pris der ligger tæt på det Du kan handle det til på nettet (Måske billigere) Du har samtidig fået en snak om produkterne, noget vejledning og hvem ved.. det kan være Du havde planer om at købe noget der ikke helt passede sammen eller der findes måske en bedre/ billigere løsning? Den dag Du står og VIRKELIG har brug for den lokale forhandler og han har måtte dreje nøglen er det super ærgerligt at man glemte at støtte ham

Elliott
720 balje/ 140 bundkar / Under construktion
Min balje: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p544044
720 balje/ 140 bundkar / Under construktion
Min balje: http://www.saltvandsforum.dk/viewtopic. ... 44#p544044
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 20
Jeg var ude og hente et par nye pumper i dag. Den pris jeg tidligere havde fået opgivet, holdt ikke længere. Nej de var sørme blevet billigere endnu. Hele 75 kroner pr. stk.
Så nu kostede de 1319 kr. pr. stk mod tidligere 1395,-
Så nu kostede de 1319 kr. pr. stk mod tidligere 1395,-
- kenneth olsen
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 1500-1799 København V
- Geografisk sted: KBH V
+1Elliott skrev:Enig i mange af jeres indlæg, jeg har selv butik (anden branche) og jeg prøver så vidt muligt altid at være med på prisen men har ikke mulighed for at overvåge alle webshops i verden og altid have den laveste pris på alt. Vi har en mand siddende fast til kun at lave markedsføring og holde hjemmesiden opdateret og det er et fuldtid+ job så jeg kan godt forstå der er få af de fysiske butikker der har en komplet og opdateret hjemmeside da der jo er en hel del at passe i en saltvandsbutik![]()
Hvis Du/I gerne vil have nogle gode butikker at handle i og et godt udvalg er der kun en vej frem.. tænk globalt, handel lokalt![]()
KORALREV PÅ ISTEDGADE
viewtopic.php?f=94&t=53436
viewtopic.php?f=94&t=53436