Der er nok ikke så mange der kender det, der er et innovative marine 38gal i hvid.
Inden i læser videre i læser videre i tråden vil jeg lige gøre opmærksom på at jeg arb ved nordicreef. Jeg skriver dette for at i ikke skal tro det er en salgs tråd, eller finder i senere finder ud af det, også synes et eller hokuspokus

Når nu det er sagt håber jeg at i vil tage tråden for det den er. En weeeee jeg glæder mig til at have koraller

For lige at skrive lidt om akvariet. 38US gal/140l med en 92w LED lampe og en 24" lampe med 15x1watt actinic 456nm LED. En skummer, skim mate, der er ratted til ca.220l og en spin-stream på hver af udgangende.
Der er to overløb, et i hver side, som også kan ses længere nede på billederne. Det er lavet med et kassette system så men egentlig ikke skulle behøve en skummer, men så forsigtig ved jeg at jeg ikke er

Fra hver overløb render vandet ind til retur pumpen som blæser vandet ud af to udgange, hvor der sider en spin-steam på hver udgang, som drejer rundt hvirvler vandet rundt, tror jeg er den bedste måde at beskrive det på

Mit første indtryk er super

Måtte lave en lille mod/tilføjelse da jeg pakkede det ud, lampe ophænget er pulverlakeret alu, og der er ikke noget gummi med til at lægge mellem det og glasset, så der smed jeg lige lidt gumme ind i mellem

Der følger også dæk glas med, det ligger på og ser lige hvordan det går med det, om det ryger eller bliver liggende

Har valgt en "let" sten opbygning så der er mulighed for at korallerne kan vokse godt, også har jeg en frag station på bagvæggen så jeg kan flytte lidt rundt på korallerne før de bliver sat helt fast, så hvis mit tøsse agtige "ej den skal ikke være der alligevel" så kan jeg flytte lidt på dem

Min planer med tanken er at det skal være primært sps og lps koraller, tilsætninger har jeg ikke ikke helt fast lagt mig på endnu. Af fisk regner jeg med et par klovne og lidt gobier eller lig. ikke mange i hvert fald, det har jeg det andet akvarie til

Anyway her er nogle billeder fra de sidste par dage, vandet kom i her tidligere idag.