En nybegynders dagbog
Jeg maa indroemme, at jeg ikke har testet ledningsvandet ( slemme slemme fyr) Goer jeg saasnart jeg kommer hjem fra job. Jeg har brugt specielsalt og specialgrus, kommer med navnene paa det naar jeg kommer hjem. Men kan jeg ikke faa min ph op af naturligvej inden for yderligere en uge, banker jeg noget buffer i vandet.
- Chris2500DK
- Rev haj
- Reactions:
- 18
- Postnummer: 2500 Valby
- Kontakt:
Det er nu efterhaanden laenge siden jeg har faaet skrevet lidt i min dagbog.... Er nok lidt for doven..... Men men men men, har aendret min opfattelse.. Det kan nok ikke goeres nemt alligevel. Konstaterede at min skummer udelukkende lavede hvidt skum. Samtidigt da der ikke var udsyn til alger, valgte jeg anden maade. Jeg smed 3 rejer fra rejemaden i akvariet, mest for at faa forraadnelse og dermed alger... Jeg skal love for det virkede... efter ca 10 dage kom de brune, saa de groenne og saa forsvandt de. Det kan anbefales 
Fandt hos en merskandiser et 60 liters akvarie til 40 dkr. De koebte jeg, fandt den lokale glarmester og fik skaaret noget glas, saa nu har jeg pludselig en sump fyldt med levende steen, caulerpa, fosfatbolde, returpumpe og skummer. Investerede i et Tunze overloeb da jeg ikke ville bore hul i mit akvarie, og saa skal jeg love for at min skummer skummede brunt
For en lille uges tid siden kom der lidt koraller i baljen da jeg synes det var surt at kikke paa sten. En celia og en groen carpetanemone blev det til... d.d har jeg 3 carpetanemoner da den jeg koebte omgaaende delte sig i 3 stykker
Mine vaerdier er pr 1.10.06 flg.
Temp : 26
Salt : 1024
Nitrat 0
Nitrit 0
Amonia 0
PH 8,3
fosfat 0
Nu skal der snart fisk i

Fandt hos en merskandiser et 60 liters akvarie til 40 dkr. De koebte jeg, fandt den lokale glarmester og fik skaaret noget glas, saa nu har jeg pludselig en sump fyldt med levende steen, caulerpa, fosfatbolde, returpumpe og skummer. Investerede i et Tunze overloeb da jeg ikke ville bore hul i mit akvarie, og saa skal jeg love for at min skummer skummede brunt

For en lille uges tid siden kom der lidt koraller i baljen da jeg synes det var surt at kikke paa sten. En celia og en groen carpetanemone blev det til... d.d har jeg 3 carpetanemoner da den jeg koebte omgaaende delte sig i 3 stykker

Mine vaerdier er pr 1.10.06 flg.
Temp : 26
Salt : 1024
Nitrat 0
Nitrit 0
Amonia 0
PH 8,3
fosfat 0
Nu skal der snart fisk i

- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Det giver jo ingen mening at smide rejer i for at få næring!
Opstartsfasen går ud på at få fjernet/nedbrudt de affaldsstoffer, der er fremkommet med de levende sten. Så hjælper det ikke at smide endnu flere affaldsstoffer i. Hvis de to kriterier for alger var opfyldt (lys og næring) skulle de nok være kommet.
Må man høre hvad celia er? Er der tale om Xenia?
Opstartsfasen går ud på at få fjernet/nedbrudt de affaldsstoffer, der er fremkommet med de levende sten. Så hjælper det ikke at smide endnu flere affaldsstoffer i. Hvis de to kriterier for alger var opfyldt (lys og næring) skulle de nok være kommet.
Må man høre hvad celia er? Er der tale om Xenia?
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK
- mads-fisk
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 2400 København NV
- Saltvand siden?: 2003
- Geografisk sted: 2400, KBH. NV,
- Kontakt:
Men hvorfor vil du gerne have alger, hvis ikke der var behov (næring) for det?Pulken skrev:Tja..... Hvad skal jeg svare !!!!!!!!!!
Smed et par rejer i og 4 dage senere var der gang i sagerne.... Kan da godt vaere tilfaeldigt, skal jeg ikke svare paa, men dog lidt pudsigt;;;
Capet >>>> Ja, lyder som taeppe
-Mads
Indehaver af AcroFarm DK
Indehaver af AcroFarm DK