Hej alle.
Jeg har nu kørt med rsm 130 ( den gamle model) siden d 3/6 2013.
Det er meget moddet. Som retur i bag sumpen har jeg en lille tunze silence 800 liter som står på bunden og sprøjter vand ud af en af studsene op mod overfladen. I sumpen har jeg så en lille kasse lavet af akryl hvor i mine 2 overløbs rør sidder. ( dette sikre ved pumpe stop at min
sump på ca 40 liter i underskabet IKKE løber over v evt. Pumpe stop)
Jeg har lavet nyt låg ( har det gamle orginale liggende til den dag jeg skal opgradere og sælge). I dette låg er der en diy LED lampe m 2 strenge/drivere. En m cree cool white og en m blå og royal blue = 72 watt og en streng m grøn/rød og uv. Alle dæmpbare.
I sumpen har jeg en new jet retur og en aqua medic medi
skummer + en grov svamp som filter, en lille sok m aktivt kul, en lille sok m en klump vat i hvor i jeg kommer seaklear ( bruges kun ved behov, hvis po4 blir højre end 0,02).
Har en lille tunze osmolater tilsluttet til top off.
I selvt dt har jeg to stk tunze en 6015 og en 6045. 6015 køre kun i dagtimerne. Jeg tilsætter ikke sporstoffer men har ugentligt vandskifte.
Koraller og
fisk trives.
Jeg ønsker en STØRRE
SKUMMER, så har du noget liggende så send en pb. Eller er jeg godt tilfreds, alt spiller. Regner m at opgradere til større tank i løbet af næste sommer.
Hey.
Charlie