Hvad er det ???
- da_nizzel
- Foxface
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8000 Århus C
- Geografisk sted: Århus
Hvad er det ???
Jeg har en masse af disse hvide ... hvad det nu er.
Nogle af dem har et hoved, der kunne minde lidt om xenia.
De er mest på undersiden af mine sten, hvor der ikke er så meget lys.
Nogle der kan svare mig på, hvad det er ???
Nogle af dem har et hoved, der kunne minde lidt om xenia.
De er mest på undersiden af mine sten, hvor der ikke er så meget lys.
Nogle der kan svare mig på, hvad det er ???
- Vedhæftede filer
-
- DSC00087.JPG (87.38 KiB) Vist 2452 gange
- Peters1
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 5800 Nyborg
- Saltvand siden?: 2005
- Geografisk sted: Fyn
Det ligner små rørorme 

RSM130 kan følges her viewtopic.php?f=92&t=37678
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
Link til min første balje: viewtopic.php?f=92&t=1199
- jthyge
- Rev haj
- Reactions:
- 20
- Postnummer: 8543 Hornslet
- Saltvand siden?: 2006
- Geografisk sted: Søby, Hornslet.
- Kontakt:
Lige et citat fra reefs.org:
This is most likely a Sabellid (Family Sabellidae) polychaete, commonly known as 'feather duster' or 'fan' worms. These are harmless filter-feeding sedentary polychaetes. They have great variation in size shape, and color of their feathered 'crowns'. They typically live in leathery tubes made of sediments and mucus. The larger species with colored 'crowns' are commonly seen in pet shops for sale under the common names above.
This is most likely a Sabellid (Family Sabellidae) polychaete, commonly known as 'feather duster' or 'fan' worms. These are harmless filter-feeding sedentary polychaetes. They have great variation in size shape, and color of their feathered 'crowns'. They typically live in leathery tubes made of sediments and mucus. The larger species with colored 'crowns' are commonly seen in pet shops for sale under the common names above.
Jesper Thygesen - 86 liters Nano
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
Min Blog om Akvariet!
www.varmkaffe.dk - Blog om hus og have på landet.
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Det er delvist rigtigt! Vi har vist alle de hvide rørorme. Men dem her er kalkrørorme. Deres rør er hårdt og kronen er oftes rødlig.jthyge skrev:Lige et citat fra reefs.org:
Har aldrig set dem meget større end dem der er afbilledet. Men det betyder jo ikke at de ikke kan blive meget større.
- Mikkel E
- Rev haj
- Reactions:
- 19
- Postnummer: 8210 Århus V
- Saltvand siden?: 2006
Så kan jeg bare ikke helt følge dig når du skriver dette. Altså du ved ikke helt præcist om de bliver meget større, men du formoder det?Carsten skrev: Har aldrig set dem meget større end dem der er afbilledet. Men det betyder jo ikke at de ikke kan blive meget større.
Snakker du forresten om længden eller diameteren på røret, eller begge dele?
- Carsten
- Rev haj
- Reactions:
- 21
- Postnummer: 3650 Ølstykke
- Saltvand siden?: 1976
- Geografisk sted: 3650 Ølstykke
Ok, så har vi snakket lidt forbi hinanden!
Jeg har ikke set dem større. Og jeg ved ikke om de kan blive det.
Der er jo i handlen ret ofte som er MEGET størrere. Om det er samme slags har jeg ingen ide om.
Røret på dem jeg har bliver langt efter hånden som de vokser, ormen er kun i den yderste spids. Og efterhånden som ormen bliver størrere, fylder den mere, og derfor bliver røret også breddere.
Jeg har ikke set dem større. Og jeg ved ikke om de kan blive det.
Der er jo i handlen ret ofte som er MEGET størrere. Om det er samme slags har jeg ingen ide om.
Røret på dem jeg har bliver langt efter hånden som de vokser, ormen er kun i den yderste spids. Og efterhånden som ormen bliver størrere, fylder den mere, og derfor bliver røret også breddere.